הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ייתכנו אישומים ברצח נגד חברת החשמל הגדולה בקליפורניה אם יוכח שגרמה לשריפת הענק
לא מדובר כמובן ב"רצח מדרגה ראשונה", אבל התובע הכללי של המדינה הבהיר ב"חוו"ד ידיד ביהמ"ש" כי אם יוכח שהחברה גרמה לשריפה הקטלנית, היא תואשם בעבירות של גרימת מוות

חברת השירותים הציבוריים הגדולה ביותר בקליפורניה עלולה לעמוד בפני אישומים של רצח, או לפחות הריגה, אם תימצא אחראית לגרימה שריפות הבר הקטלניות שפקדו לאחרונה את המדינה. כך עולה ממסמכי בית דין שהוגשו על ידי התובע הכללי של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זדון משתמע? הריגה לא מכוונת? אם התרשלות חברת החשמל גרמה לאסון הזה, האישומים יהיו בהתאם (צילום: CNN)

 

חברת פסיפיק גז אנד אלקטריק, המוכרת יותר בראשית התיבות PG&E, עלולה לעמוד בפני שורה של אישומים פליליים אם יתברר שאחת משלוש שריפות הבר הקטלניות פרצה כתוצאה מהפעלה או תחזוקה לקויים של קווי החשמל. כך עולה מחוו"ד מטעם "ידיד בית המשפט" (Amicus brief) שהגיש שלשום (שישי) התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בקרה.

PG&E, המספקת חשמל לכ-16 מיליון קליפורנים, נמצאת זה זמן תחת ביקורת בנוגע לאופן בו היא מתחזקת את התשתיות שלה, נוכח שאלות קשות באשר לגורם לשריפת קאמפ - דליקת הבר הקטלנית וההרסנית בתולדות המדינה.

על פי חוות הדעת, האישומים האפשריים נעים מעבירות קלות הנוגעות לחישוף צמחיה סביב קווי החשמל ל"עבירות של נטילת חיים כמו רצח בזדון-משתמע והריגה בלתי מכוונת". בחוות הדעת נאמר, עם זאת, כי משרד התובע הכללי לא הגיע למסקנה באשר לאחריותה של PG&E לדליקות של החודשים האחרונים, והוא אינו נוקט עמדה בסוגיה.

חוות הדעת הוגשה בתגובה לבקשה מצד שופט הנפה הפדרלית וויליאם אלסופ, כי הרשויות תבהרנה אלו עבירות עשויה PG&E להיות מואשמת בהן אם תימצא אחראית לשריפות. בתגובה לחוות הדעת של בקרה הודיעה החברה כי היא נחושה בדעתה לעשות כל שביכולתה לצמצם את סכנת דליקות הבר.

 

מכה אחר מכה, קנס אחר קנס למוניטין החברה - אבל על הרשעה בגרימת מוות, מישהו יילך לכלא (צילום: SF GATE)

 

בחודש שעבר הורה אלסופ לחברה להסביר איזה תפקיד יכול היה בתיאוריה להיות לה בגרימת שריפות הבר, כולל שריפת קאמפ, שפרצה בשמונה בנובמבר וגבתה את חייהם של לפחות 85 בני אדם. לאחר השריפה דיווחה PG&E על "הפסקת חשמל" בקו מתח באזור בו החלה השריפה, כ-15 דקות לפני פריצתה. החברה דיווחה גם כי מצאה ציוד חשמלי ועמוד חשמל מופל ומנוקב בקליעים וקו מתח מופל עם ענפים עליו. הסיבה הרשמית לשריפת קאמפ עדיין נחקרת.

בשנים האחרונות סובלת PG&E ממכות חוזרות ונשנות למוניטין שלה בשל מעורבותה באסונות אחרים ואי-עמידה בתקנים רגולטוריים. החברה נמצאת כרגע "על תנאי" לאחר שנמצאה אשמה במספר סעיפים בפיצוץ של צינור גז בסן ברונו ב-2010, שהביא למותם של שמונה ולפציעתם של למעלה מ-50. החברה הושמה "על תנאי" ונקנסה ב-1.6 מיליארד דולר על ידי נציבות השירותים הציבוריים על הפעלת מערכת שינוע הגז שלה באופן לא-בטוח.

אשתקד נדונה החברה לעוד חמש שנות פיקוח ונקנסה בשלושה מיליון לאחר שנמצאה אשמה בהפרות מרובות של חוק צינור הגז הטבעי. החברה נמצאה אשמה בגרימת 17 שריפות אשתקד, לרוב לאחר שענפים או עצים באו במגע עם קווי מתח. החברה התחייבה לשכור עובדי בטיחות נוספים ולהכשיר אותם טוב יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE