הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חומת מקסיקו תמורת החולמים: לינדזי גרהאם אופטימי בנוגע לעסקה שתסיים את השבתת הממשל
הסנטור נפגש עם הנשיא טראמפ בהצעה לאפשר למהגרים "החולמים" לקבל אשרות עבודה, ובתמורה לכך, הדמוקרטים יאשרו את מימון החומה. הנימה החיובית של גרהאם לא דבקה בשאר הנבחרים: "טראמפ מתייחס לאזרחים כאל בני ערובה"

הסנטור לינדזי גרהאם אמר אמש (ראשון) כי הוא אופטימי בנוגע לאפשרות שהרפובליקנים, הדמוקרטים והנשיא טראמפ יוכלו להגיע לעסקה שתשים סוף להשבתת הממשל. הוא הוסיף כי עסקה כזאת תכלול את מימון חומת הגבול עם מקסיקו ואת מעמדם המשפטי של כמה מהגרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אופטימי. הסנטור לינדזי גרהאם (צילום: Shutterstock)

גרהאם, חבר המפלגה הרפובליקנית, אמר לכתבים בתום פגישה עם הנשיא בבית הלבן כי הנשיא היה פתוח להצעתו שכוללת מתן אישורי עבודה ל"חולמים" - שהגיעו לארצות הברית כילדים באופן לא חוקי.

"הנשיא היה במצב רוח טוב מאוד, ואני חושב שהוא היה פתוח לאפשרות של עסקה", אמר גרהאם. הוא הוסיף כי טראמפ גילה עניין בהתייחסות לחולמים.

הסנטור הרפובליקני הוסיף כי אף עסקה לא תיחתם בלי אישור המימון לחומת מקסיקו. ההפרדה בגבול הייתה אחד מעמודי התווך של קמפיין טראמפ בדרך אל הבית הלבן.

"אני לא רואה אפשרות שבה הדמוקרטים יתנו לנו עוד כסף אלא אם ניתן להם משהו. אז אחד הדברים ששוחחנו עליו היה סגירת עסקאות", אמר גרהאם. "מעולם לא הייתי אופטימי יותר שאם נגרום לצדדים לדבר, נמצא את הסוף למשבר הזה, שיכלול גם 5 מיליארד דולר להגנת הגבול, החומה, הגדר או איך שתרצו לקרוא לזה".

מאוחר יותר הבהיר הנשיא בטוויטר כי הוא רואה בחומה עניין הכרחי. "הנשיא וגברת אובמה בנו חומה בגובה 10 רגל מסביב לבית שלהם ב-DC. אני מסכים, זה חשוב מאוד עבור האבטחה שלהם", כתב הנשיא, "ארצות הברית צריכה את אותו דבר, רק בגרסה גדולה יותר!"

 

"ארצות הברית צריכה חומה". הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

גרהאם העלה את הרעיון לתת לדמוקרטים את המתנה הזו - גרסה מרוככת של חוקים נגד החולמים שימנע את גירושם - בתמורה להסכמתם למימון החומה, בתכנית "מצב האומה" ברשת CNN לפני פגישתו עם הנשיא.

בשנת 2017 הכריז ממשל טראמפ על תכניות לשנות את החוק בנוגע לילדים החולמים, תכנית שהחלה בימי כהונתו של הנשיא לשעבר אובמה. עד כה עיכב בית המשפט את ביצוע השינויים.

עם כניסתה של השבתת הממשל החלקית ליומה העשירי, נראה שרבים בזירה הפוליטית אינם אופטימיים כמו הסנטור גרהאם.

הסנטור הרפובליקני ריצ'רד שלבי הזהיר בתכנית “Face the Nation” ברשת CBS כי המשא ומתן בין הצדדים תקוע, וכי השבתת הממשל "עשויה להימשך עוד זמן רב מאוד".

חבר הקונגרס הדמוקרטי חכים ג'פפריס אמר כי המדינה זקוקה לרפורמת הגירה והגנת גבולות מקיפה. "אנחנו לא מוכנים להעביר 2.5 או 5 מיליארד דולר ולבזבז את כספי משלמי המסים ככופר בגלל שדונלד טראמפ החליט שהוא רוצה לסגור את הממשל ולהחזיק את אזרחי המדינה בני ערובה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE