הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ השאיר את הפארקים פתוחים למרות ההשבתה. האשפה עולה על גדותיה
בהשבתות קודמות היו הפארקים נסגרים בהיעדר עובדים לתחזק אותם (ולגבות דמי כניסה). ממשל טראמפ ניסה דרך שונה, אבל המצב מחייב את הנהלתם של פארקים רבים להפעיל סמכויות חירום לסגירת שטחים בסיכון

כשהחלה ההשבתה הוכרז שעל אף שצוותי התחזוקה והשימור לא יעבדו, הפארקים הלאומיים בכל זאת יישארו פתוחים למי שרוצה לבקר בהם בלי שלל שירותי המבקרים הפועלים בימים כתיקונם. אבל צואה אנושית, אשפה שעולה על גדותיה, הרס לשטחים הפתוחים כתוצאה מנסיעה פרועה ברכבי שטח בהיעדר פקחים - כל אלה ועוד מתחילים להכריע את הכף בפארקים הלאומיים המפורסמים של ארה"ב, שנותרו פתוחים לציבור למרות היעדר אנשי צוות ותחזוקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חסכנו לכם את התמונות הבאמת דוחות של הטינופת, אבל אזורים שלמים בפארק נראים ככה וגרוע בהרבה (צילום: דקוטה סניידר ל-AP)

 

"זה כל אחד לעצמו פה", אומרת דקוטה סניידר, שחיה ועובדת בפארק הלאומי יוסמיטי', מיד לאחר הודעת רשויות הפארק על סגירת חלק מהאזורים הציבוריים ושטחי הקאמפינג בפארק, הכורעים תחת העומס. "זה שובר את הלב. יש פה יותר פסולת אנושית והתעלמות מהכללים ממה שראיתי בכל ארבע השנים שאני חיה כאן", אמרה.

השבתת הממשל החלקית, שנכנסה היום ליומה ה-11, כפתה חופשות ללא תשלום על מאות אלפי עובדים פדרליים. הדבר הותיר פארקים רבים ללא רוב הסיירים ואנשי הצוות האחרים שמפעילים ומתחזקים את שטחי הקמפינג ושטחי הבר של הגנים הלאומיים.

שלא כמו בהשבתות שאירעו תחת ממשלים קודמים, ממשל טראמפ השאיר את הפארקים פתוחים למבקרים למרות היעדר העובדים המפעילים את השירותים למבקרים ומנקים אחריהם. "למרבה הצער אנחנו מתחילים לראות נזק של ממש למשאבים הטבעיים בפארקים ולעצמים היסטוריים ותרבותיים", אמר ג'ון דארדר, מנהל תקציב ראשי של עמותת התאחדות שימור הפארקים הלאומיים. "אנחנו חוששים שבטיחות המבקרים תיפגע. זה ממש סיוט של תרחיש", אמר.

 

 

תחת תוכנית ההשבתה של שירות הפארקים, הרשויות חייבות לסגור כל אזור שבו הצטברות האשפה ובעיות אחרות הופכות לסכנה לבריאות המבקרים, בטיחותם או לחיות הבר. "לפי שיקול דעתו של המנהל, הפארקים רשאים לסגור אזורים ושטחים שבהם משאבים טבעיים, תרבותיים, היסטוריים או ארכאולוגיים הפגיעים להרס, בזיזה או נזק אחר שאין להגן מפניו ללא כוחות אכיפה במקום", נאמר בהודעת השירות.

בפארקים רבים מנצלים המבקרים את הכניסה החופשית והיעדר האכיפה כדי לפרוק כל עול. במקומות מסוימים דווח על אנשים העושים את צרכיהם בטבע ועל משפחות הנקלעות לקטטות במאבק על שטחי מחנאות בהיעדר סיירים שיישבו סכסוכים ויכריעו.

אולם המשבר מצמיח גם סוג של יוזמה, ויש חלקים מהפארקים הגדולים והפופולריים, כמו ילוסטון, שבהם חברות פרטיות העורכות סיורים במקום לוקחות על עצמן את משימת הניקיון והתחזוקה, בכדי שיוכלו להמשיך להראות את פלאי הטבע ללקוחות מרוצים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE