הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: התקף לב עשוי להיות סימן מוקדם לסרטן
החוקרים משערים שעוד לפני שניתן לזהות את הסרטן, הוא פוגע בתפקוד התקין של מערכת כלי הדם וגורם להיווצרות קרישי דם ובכך גורר אירועים קרדיו-וסקולריים

התקף לב או שבץ יכולים להיות סימנים מוקדים למחלת הסרטן. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. החוקרים בדקו נתונים רפואיים של 374,331 משתתפים, שגילם הממוצע 76 שנה ושקיבלו אבחנות של מחלת הסרטן בין השנים 2005 ל-2013. החוקרים התאימו את המקרים לאותו מספר של מקרי בקרה שלא אובחנו עם מחלת הסרטן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




לאחר מכן, עקבו החוקרים בדיעבד אחר מקרים של התקפי לב ושבץ בשתי הקבוצות בשנה שקדמה לאבחון מחלת הסרטן. בשבעת החודשים הראשונים לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות. אך מהחודש השמיני ואילך, הסיכון לאירוע קרדיו-וסקולרי עלה בקרב חולים שאובחנו מאוחר יותר עם סרטן. בחודש האחרון שלפני האבחון, חולים שאובחנו עם סרטן היו בסיכון גבוה פי חמישה להתקף לב או לשבץ, בהשוואה לחולים שלא אובחנו עם סרטן.

החוקרים מצאו, כי הסיכון לחלות בסרטן הריאות ובסרטן המעי הגס היה גבוה יותר בקרב מי שחוו התקף לב או שבץ. להשערתם, הסרטן משבש את הפעילות התקינה של מערכת כלי הדם בגוף עוד לפני שהמחלה ניתנת לזיהוי. בכך נוצרים קרישי דם, שגורמים לאירועים קרדיו-וסקולריים.



במחקר האמור לא היו נתונים על חומרת התקפי הלב והשבץ והחוקרים מזכירים כי התוצאות אינן חלות על חולים צעירים יותר. לדבריהם, אין להפריז בסיכון ולקשר בין סרטן לבין התקף לב ושבץ באופן מוחלט. עם זאת, קיים קשר משמעותי יחסית, במסגרת הסיכון אשר לו השלכות קליניות מידיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE