הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית וישראל פרשו רשמית מאונסק"ו: "ביב שופכין"
שגרירת ארה"ב היוצאת לאו"ם, ניקי היילי, מתחה ביקורת חריפה על הארגון, עם כניסתה הרשית לתוקף של הודעת הפרישה האמריקנית. שגריר ישראל בארגון: "מוחק את הקשר היהודי לירושלים"

שגרירת ארצות הברית שנמצאת לקראת סיום תפקידה באו"ם, ניקי היילי, מתחה אתמול (שלישי) ביקורת חריפה נגד ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם אונסק"ו, יום אחד בלבד לאחר שוושינגטון וירושלים פרשו מהסוכנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בין הסוכנויות הכי מוטות פוליטית". השגרירה ניקי היילי (צילום: Shutterstock)

"אונסק"ו היא בין סוכנויות האו"ם הכי מושחתות והכי מוטות פוליטית", כתבה היילי בטוויטר, "הפרישה של ארצות הברית מביב השופכין הזה רשמית".

באוקטובר 2017 הגישה וושינגטון הודעה על כוונתה לעזוב את הארגון, וירושלים הגישה הודעה דומה מיד לאחר מכן.

הארגון, שמקום מושבו בפריז, תומך במגוון מיזמים חינוכיים ותרבותיים בכל העולם, זכה לביקורת קשה על המדיניות המוטה נגד ישראל, ועל כך שהארגון טען כי אתרים יהודיים עתיקים נחשבים למורשת הפלסטינית. בנוסף, ארצות הברית וישראל התנגדו לקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון בשנת 2011.

ראש המשלחת הישראלית לאו"ם דני דנון אמר אתמול כי ישראל "לא תהיה חברה בארגון שהיעד שלו לפעול במכוון נגדנו, ושהפך לכלי שמנוצל על ידי אויבי ישראל. אונסק"ו הוא גוף שמשכתב באופן קבוע את ההיסטוריה, ומוחק את הקשר היהודי לירושלים".

 

"היעד של הארגון לפעול נגד ישראל". דני דנון באו"ם (צילום: Shutterstock)

אמנם העזיבה של ירושלים ושל וושינגטון מהווה בעיקר צעד סמלי, אך בכל זאת מדובר במכה עבור הארגון, שארצות הברית הייתה בין המקימות שלו לאחר מלחמת העולם השנייה, כדי לקדם את השלום.

הפרישה של ארצות הברית וישראל לא צפויות לפגוע פיננסית באונסק"ו בצורה משמעותית, משום שהארגון כבר נלחם על התקציבים שלו החל משנת 2011, אז שתי המדינות החליטו להפסיק את העברת הכספים לארגון, לאחר שהצביע על צירוף הרשות הפלסטינית כחברה מן המניין.

מאז, גורמים רשמיים העריכו שארצות הברית - שהעבירה כ-22 אחוזים מהתקציב הכללי של הארגון - חייבת לו 600 מיליון דולרים בחובות שלא הוסדרו, דבר שהוביל בין השאר לפרישה האמריקנית מאונסק"ו. ישראל חייבת רק עשרה מיליון דולרים.

ראשת הארגון אודרה אזולאי נכנסה לתפקידה מיד לאחר שטראמפ הודיע על עזיבת אונסק"ו. אזולאי, יהודיה ממוצא מרוקני, ניסה לשכנע את ירושלים ואת וושינגטון שלא לפרוש.

היא תמכה בהקמת אתר אינטרנט ללימוד השואה, ובתכנית החינוכית של האו"ם להילחם באנטישמיות. ייתכן כי היוזמות הללו עלו כדי לענות על החששות של ישראל ושל ארצות הברית. למרות כל זאת, וושינגטון התעלמה ממאמציה של אזולאי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE