הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיט רומני על טראמפ: "ההתנהלות שלו בשנתיים האחרונות ובמיוחד בחודש האחרון, היא עדות לכך שהנשיא לא התעלה למדרגת האופי הנדרשת בתפקיד"
המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר והסנאטור הטרי מטעם יוטה טוען שטראמפ לא גידל את האופי המתאים לתפקיד הנשיא. טראמפ בתגובה: "אני מקווה שרומני לא יהיה ג'ף פלייק"

הסנאטור הטרי מיט רומני תוקף את הנשיא דונלד טראמפ וטוען כי אינו ראוי לתפקיד נשיא ארצות הברית. רומני נבחר בבחירות האמצע האחרונות לכהן כסנאטור מטעם מדינת יוטה ויושבע מחר (חמישי) לתפקיד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא סוד שלא תמך בטראמפ. מיט רומני (צילום: Getty)

במאמר שפרסם אתמול בוושינגטון פוסט כתב המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר, שהפסיד לברק אובמה בבחירות 2012: "ידוע היטב שטראמפ לא היה הבחירה שלי למועמד הרפובליקני לנשיאות. אחרי שהוא נבחר למועמד, קיוויתי שהקמפיין יימנע מטינה וכינויי גנאי. זה לא קרה. כשהוא נצח בבחירות, קיוויתי שהוא יתעלה על עצמו לטובת התפקיד. המינויים המוקדמים של רקס טילרסון, ג'ף סשנס, ניקי היילי, גארי כהן, ה.ר. מקמאסטר, ג'ון קלי וג'ים מאטיס היו מעודדים. אבל, מצד שני, ההתנהלות שלו בשנתיים האחרונות ובמיוחד בחודש האחרון, היא עדות לכך שהנשיא לא התעלה למדרגה הנדרשת בתפקיד". כל השמות שרומני הזכיר לא עובדים יותר בממשל טראמפ, שתחלופת כח האדם במשרות הבכירות ביותר בו היא הגבוהה בתולדות ארצות הברית.

רומני טוען כי לא כל המדיניויות של טראמפ שגויות, ושיבח את החלטותיו בנושא הפחתת מסי חברות, צמצום הרגולציה, העברת רפורמת הכליאה והענישה ומינוי שופטים שמרניים. אבל לדבריו, מינויים מוצלחים ומדיניות הם רק חלק ממה שהנשיאות כוללת.

"במידה רבה, נשיאות מעצבת את האופי הציבורי של האומה. נשיא צריך לאחד אותנו ולעודד אותנו לפעול לפי הצדדים הטובים ביותר שלנו (הערת עורכת: בטקסט המקורי השתמש רומני בציטוט מנאום קאנוני של הנשיא לשעבר אברהם לינקולן). הנשיא צריך להדגים את התכונות המהותיות שהן כנות ויושרה, ולרומם את השיח הציבורי באדיבות וכבוד הדדי. כאומה, התברכנו בנשיאים שפעלו למען הגדולה האמריקאית. עם אומה כה מפולגת, כועסת ומלאת טינה, מנהיגות נשיאותית בעלת שיעור קומה היא קריטית. ובתחום הזה, הכשלון של הנשיא המכהן הוא המובהק מכולם".

לא מנהיג בעל שיעור קומה. טראמפ (צילום: וושינגטון פוסט)

התגובה של טראמפ הייתה מתונה משניתן לצפות. בציוץ שפרסם הבוקר כתב: "הנה בא מיט רומני, וכל כך מהר! השאלה תהיה, האם הוא פלייק? אני מקווה שלא. אני מעדיף בהרבה שמיט יתמקד בבטחון הגבולות ובדברים אחרים שהוא יכול לעזור בהם. אני ניצחתי בגדול, והוא לא. הוא צריך לשמוח בשביל כל הרפובליקנים. תהיה שחקן קבוצתי ותנצח!". בציוצו התייחס טראמפ לג'ף פלייק, הסנאטור הפורש מאריזונה, שהרבה לבקר אותו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE