הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר שיא של נשים בקונגרס החדש - כמעט כולן דמוקרטיות
הקונגרס ה-116, שהושבע ביום חמישי לתפקידו, מציג שיאים בייצוג לפלחים שונים באוכלוסייה. רוב השיאים הללו נרשמים בצד אחד בעוד צד אחר, מסתבר, דורך במקום מאז 1989

הכירו את הקונגרס ה-116, שהושבע היום (חמישי) לתפקידו בבניין הקפיטול בוושינגטון הבירה. הוא לא נראה כמו שום קונגרס אחר בתולדות האומה - אבל נראה הרבה יותר כמו האומה עצמה, עם מספר שיא של נציגים משלל אוכלוסיות שעדיין אינן מיוצגות במערכת הפוליטית כפי שיעורם באוכלוסייה, אבל עשו היום עוד צעד לעבר המטרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גוונים של אמריקה. מימין: שילה ג'קסון לי, לאורן אנדרווד, ג'האנה הייז, ברברה לי ואלכסנדרה אוקאסיו קורטז (צילום: קווין למארק, רויטרס)

 

מתוך מאה חברים חדשים בקונגרס, 63 הם דמוקרטים (60 בבית הנבחרים, שלושה בסנאט) לעומת 37 רפובליקנים (31 בבית התחתון, שישה בעליון). 40 ממאת המחוקקים הטריים הן נשים. 36 מתוכן בבית הנבחרים וארבע סנאטוריות בכהונת בכורה.

לפחות 24 ממאה המחוקקים החדשים, גם על פי ההגדרות הנוקשות ביותר, הם לא-לבנים, מה שמכונה בשיח המקובל כיום People of color. זה כולל היספאנים, ילידים-אמריקאים ושחורים. כולם בבית הנבחרים, שכן כל הסנאטורים החדשים הם לבנים (כולל ג'קי רוזן, הסנאטורית הדמוקרטית מנבאדה, שהיא כמובן משלנו).

עשו היסטוריה: מרשה בלקבורן היא האישה הראשונה הנבחרת לסנאט מטנסי. שאריס דייוידס מקנזס ודברה האלאנד הן הנשים הילידות הראשונות הנבחרות לקונגרס. דייויס היא האדם הראשון מקהילת הלהט"ב הנבחר לקונגרס מקנזס. קירסטן סינמה, הסנאטורית הטרייה מאריזונה, היא האדם הדו-מיני במוצהר הראשון הנבחרת לקונגרס. עיאנה פרסלי היא חברת הקונגרס השחורה הראשונה ממסצ'וסטס, וג'האנה הייז היא השחורה הראשונה מקונטיקט.

 

הלהט"בי/ת הראשונה מקנזס, אחת משתי הילידות הראשונות בכלל, ולוחמת MMA מקצוענית בעברה. חברת בית הנבחרים הטריה שאריס דייוידס (צילום: פליקר)

 

עוד היסטוריה: ראשידה טלאייב ממישיגן היא הפלסטינית הראשונה בקונגרס, ויחד עם אילחאן עומר ממינסוטה, הנשים המוסלמיות הראשונות. עומר היא חברת הקונגרס הראשונה שחובשת כיסוי ראש, והלא-לבנה הראשונה הנבחרת לקונגרס ממינסוטה. ורוניקה אסקובר וסילביה גארסיה הן ההיספאניות הראשונות המכהנות בקונגרס מטעם טקסס, ואלכסנדרה אוקאסיו קורטז, תלמידת שנה א' המפורסמת ביותר בקמפוס, היא האישה הצעירה בהיסטוריה בעת בחירתה הראשונה לקונגרס, בגיל 29.

למעלה מ-70% מחברי הקונגרס החדשים רכשו תואר אקדמי שני. לשליש מהם תואר במשפטים. ל-12 תואר במנהל עסקים. לשבעה מהם לפחות שני תארים מתקדמים, וקירסטן סינמה מאריזונה היא השיאנית עם ארבעה. לפחות 19 ממאה החדשים שירתו בצבא: שישה בצבא, 11 בחיל הים ושניים בחיל האוויר.

 

מימין: ראשידה טלאייב, בת לפליטים פלסטינים; משמאל: אילחאן עומר, ילידת סומליה. שתי המוסלמיות הראשונות בקונגרס האמריקאי (צילום: פייסבוק)

 

המחזור החדש בגבעת הקפיטול מגוון מקצועית וכולל ארבעה ספורטאים מקצוענים: שני שחקני NFL, שחקן הוקי ולוחם MMA. ואם מישהו חלילה יתמוטט מחמת תשישות במהלך דיון סוער או פיליבאסטר, אז בין מאה המחוקקים החדשים ישנם גם שלושה רופאים, אחות מוסמכת ורופא שיניים אחד. חמישה עבדו בחינוך. גילם הממוצע של הנבחרים החדשים: 49. הנתון הנמוך ביותר מאז 2011.

2019 היא שנת שיא לייצוג הנשי בקונגרס, עם 125 מתוך 535 מחוקקים סך הכל (100 בסנאט, 435 בבית הנבחרים). אבל הנתון המהמם ביותר הוא זה: בקונגרס שהושבע לפני 30 שנה, ב-1989, היו 29 מחוקקות בבית הנבחרים - 16 במפלגה הדמוקרטית, 13 ברפובליקנית. השנה יש 89 במפלגה הדמוקרטית - ו-13 ברפובליקנית. מה זה אומר - תחליט כל קוראת לעצמה*.

*מכוון לשני המינים. הניסוח מטעמי נוחות ותו-לא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE