הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוב הדמוקרטי בקונגרס מקדם חקיקה שתסיים את השבתת הממשל בלי לממן את החומה
"החומה אינה מוסרית", אמרה ננסי פלוסי, שהחלה אתמול בתפקידה כיו"ר בית הנבחרים. הנשיא ערך תדרוך חירום לכתבים וסירב לענות על שאלות: "אין ביטחון בגבולות בלי חומה"

כבר ביומם הראשון בעמדת הרוב בקונגרס, הדמוקרטים העבירו תכנית לסיים את השבתת הממשל מבלי לממן את החומה בגבול עם מקסיקו שהנשיא דונלד טראמפ כל-כך רוצה. הלילה (חמישי) הצביע בית הנבחרים, לאחר שהנשיא הופיע במפתיע בחדר התדריכים של הבית הלבן, וקרא להמשיך את המאבק למען מימון החומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדמוקרטים לא מבזבזים דקה. בית הנבחרים (צילום: Shutterstock)

יו"ר הקונגרס ננסי פלוסי אמרה כי טראמפ והרפובליקנים בסנאט צריכים "לקבל כן כתשובה" ולאשר את תכנית הגבול, שזהה לתכנית שאימץ הסנאט בהצבעה בחודש שעבר. "אנחנו לא מקימים חומה. יש למישהו ספק שאנחנו לא בונים אותה?" אמרה פלוסי לכתבים אתמול.

פלוסי, שנכנסה לתפקידה החדש מוקדם יותר אתמול, גם מתחה ביקורת על טראמפ עצמו, וקראה להצעה שלו "חומה בין המציאות ובין התפיסה שלו".

טראמפ הסתער אמש אל חדר התדריכים של הבית הלבן אתמול, ביום ה-13 להשבתת הממשלל, והצהיר כי "בלי חומה, אי אפשר לשמור את הביטחון בגבולות". לאחר מכן הוא עזב את החדר מבלי לענות על שאלות העיתונאים.

הופעתו של טראמפ באה לאחר המהפך שנעשה בקונגרס, כאשר הדמוקרטים תפסו את רוב המושבים בבית, והחזירו את פלוסי לתפקיד היו"ר לאחר שמונה שנים שבהן הקונגרס נשלט בידי הרפובליקנים. החקיקה הדמוקרטית שתאפשר את החזרת הממשל לפעילות מבלי לממן את החומה לא מתקדמת בינתיים בסנאט, שם הרפובליקנים מעוניינים בתמיכתו של טראמפ לפני שיחתמו על חבילת התקציב.

טראמפ דור מיליארדי דולרים כדי להקים את החומה לאורך הגבול עם מקסיקו, מהלך שהמחנה הדמוקרטי מתנגד לו נחרצות. "הייתי מוכנה לתת לנשיא דולר אחד בשביל החומה. אבל האמת היא שהחומה אינה מוסרית. זה לא הערכים שלנו כאומה", אמרה פלוסי.

אתמול הושבעה פלוסי רשמית כיו"ר בית הנבחרים החדשה עם רוב מוחלט של הקולות ביום הראשון של המושב הראשון של הקונגרס ה-116. היא גברה בהצבעה על המועמד הרפובליקני קווין מקארת'י עם 220 מתוך 435 הקולות האפשריים. מקארת'י הופך למנהיג המיעוט בבית.

פלוסי גם מוסיפה נדבך להיסטוריה שרשמה ב-2007, כשהפכה לאישה הראשונה, והיחידה עד כה, שכיהנה במשרה רבת העוצמה, השנייה בסדר ירושת הנשיא, אחרי סגן הנשיא.

 

מובילה את ההתנגדות לטראמפ בקונגרס. ננסי פלוסי, אתמול (צילום: רויטרס)

קבוצה קטנה אך קולנית של דמוקרטים ניסתה בתחילה לשבש את מאמציה של פלוסי לשוב לכס היו"ר, אולם בסופו של דבר איש מחברי הבית האחרים לא הציג את מועמדותו, ופלוסי הצליחה לשכנע רבים ממבקריה הראשוניים לתמוך בסופו של דבר בבחירתה.

ביום רביעי אמר טראמפ כי הוא עדיין מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר את אישור התקציב שיאפשר את חזרת הממשל לעבודה. הוא ציין כי הוא קיים פגישות חשובות עם ראשי המפלגות בקונגרס. "שתי המפלגות חייבות לעבוד יחד כדי להעביר את אישור התקציב שמגן על האומה שלנו ועל אנשיה - זו החובה הראשונה והחשובה ביותר של הממשלה", צייץ הנשיא, "אני עדיין מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר את התקציב שישמור על הגבולות שלנו, יתמוך בסוכנויות ובסוכנים בשטח, וישמור על אמריקה בטוחה. בואו נגמור עם זה!"

ארבע שעות מאוחר יותר, טראמפ פנה שוב לטוויטר כדי להדגיש כי "זה עצוב, אבל לא יכול להיות שום ביטחון גבולות בלי החומה!". הציוצים של טראמפ באו כמה שעות לאחר שהוא נפגש עם מנהיגים משתי המפלגות בבית הלבן, כדי לדון על הביטחון בגבולות שלא התקדם כלל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE