הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי השריפות, הגיעו תור המפולות: הסופה החורפית הראשונה של 2019 כבר כאן
כמה כלי רכב נתקעו במפולת בוץ בכביש Pacific Coast highway בסמוך למאליבו. לא דווח על נפגעים. ערים פתחו מקלטי חירום והתושבים נקראים להתכונן לפינוי

הסופה החורפית הראשונה של 2019 היכתה אמש (שבת) בדרום קליפורניה, וגרמה למפולות בוץ שהביאו לסגירת חלק מה-Pacific Coast highway. בנוסף, פורסמו אזהרות מפני שטפונות באזור ומסחף של אבנים ושברים סמוך לאזורים שנפגעו בשריפות האחרונות באזור לוס אנג'לס ומחוז ונטורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אישה רצה בחוף מאליבו, אתמול (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

גשמים חזקים שירדו הלילה באזור מערב סנטה מוניקה הביאו לרמת משקעים של קרוב לאינטש בכל שעה. כך הודיע שירות החיזוי הלאומי. "מדובר ברמות גבוהות", ציין השירות בטוויטר.

הכביש המהיר היה סגור בשני הכיוונים מדרך Encinal Canyon עד לאזור שמערבית ללוס אנג'לס בעקבות ההצפות. כך הודיעה עיריית מאליבו. שלושה כלי רכב נתקעו בבוץ בסביבות השעה שבע בערב, בצומת של דרך Deer Creek.

מפקד כוחות הכיבוי במחוז ונטורה, דניס אושיאה, אמר כי סחף הבוץ והשברים היה ברוחב של כמאה יארד ובעומק של 4 רגל. "כמה נהגים עצרו ליד תחנת הכיבוי שלנו וצלצלו בפעמון הכניסה כדי לדווח לנו שיש שטפונות ולכודים", אמר, "החבר'ה האלה פשוט היו בחלק הגרוע של השטפונות. הם פשוט נתקעו".

 

כמה מכוניות נתקעו בשטפונות, הלילה

הכביש עשוי להיות חסום ביממה הקרובה. "היו לנו עשרים דקות של גשם ממש קשה, ואז קיבלנו קריאה", אמר אושיאה, "מדובר בבוץ של חול טובעני. הוא מאוד כבד ומסוכן".

אזהרות מפני שיטפונות באזורי השריפות פורסמו אמש. השריפות כילו יותר ממאה אלף אקר בנובמבר, והרסו 1,600 מבנים.

בינתיים, בשירות החיזוי הלאומי צופים שהסערה תתגבר. קריסטן סטוארט, חזאית בשירות, אמרה כי הגשם צפוי להימשך בחופים ובעמקים, ובעיקר בעיקר בהרי הדרום.

מחוזות אורנג' וסן דיאגו צפויים לקבל 0.25 עד 1 אינטש של גשם, כאשר החלק הקשה של הסערה צפוי היה להיות הלילה.

 

ההרס שאחרי שריפת וולסי, כעת הופך למפולות בוץ

בפסגות ההרים שמגיעים לגובה של 4,500 רגל צפוי לרדת שלג, הוסיפה סטוארט. הים, מצדו, לא נשאר אדיש לסופה וצפויים גלים בגובה של 5 עד 8 רגל.

משטרת מאליבו קראה לתושבים להתכונן לשטפונות אפשריים, מפולות בוץ, הפסקות חשמל, תנאי נהיגה מסוכנים ואף להיערך לפינוי.

הרשויות פרסמו מפה של האזורים שנפגעו בשריפות האחרונות, כדי להראות היכן נמצאת סכנת השטפונות ומפולות הבוץ. מאליבו מספקת לתושביה שקי חול בחינם בתחנות כיבוי האש ובמטה המצילים בחוף זומה.

במחוז ונטורה, העיר אוקסנרד פתחה אמש מקלט ציבורי והודיעה כי אם הגשמים ייחלשו - היא תסגור אותו.

בינתיים, תושבי צפון המדינה לא סבלו מהגשמים הקשים, משום שהסופה עברה אותם כבר בשבת בבוקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE