הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איגוד טייסים לטראמפ: ההשבתה פוגעת בבטיחות ובביטחון
השבתת הממשל נכנסה לשבוע השלישי, והסורקים הביטחוניים בנמלי התעופה עדיין עובדים בלי תשלום. אחוזי ההיעדרות שלהם מהעבודה גבוה

איגוד הטייסים הגדול בעולם קורא לנשיא דונלד טראמפ לשים סוף להשבתת הממשל. איגוד Air Line Pilots, שמייצג יותר מ-61 אלף טייסים מ-35 חברות אמריקניות וקנדיות שלח לנשיא מכתב ובו הוא מזהיר כי המשך ההשבתה פוגע בבטיחות, בביטחון וביעילות של מערכת התעופה הארצית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיגוד מייצג יותר מ-61 אלף טייסים (צילום: Shutterstock)

ההשבתה החלקית של הממשל משפיעה על מנהל התעופה הפדרלי, שמעסיק בין השאר פקחי טיסה, אנשי צוות תפעולי ואנשי ביטחון. גם עובדי הסוכנות הזאת, כמו שאר הסוכנויות, נאלצים לעבוד בלי תשלום.

המכתב, שהיה ממוען לטראמפ, נשלח גם אל יו"ר הקונגרס ננסי פלוסי ולמנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר. האיגוד שלח אותו גם למנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל, ומנהיג המיעוט בקונגרס קווין מקרת'י.

הפנייה של האיגוד לנשיא לא משקפת רק את רחשי ליבם של מובילי האיגוד, אלא משקפת גם את המצב בשטח. עובדי ביטחון שנאלצים לעבוד בלי תשלום במהלך הימים האלה מוותרים יותר ויותר על ימי עבודה בלפחות ארבעה שדות תעופה גדולים.

השבתת הממשל נכנסה לשבוע השלישי, ונראה שהנשיא דונלד טראמפ מסרב לרדת מהחומה שהוא רוצה להקים בגבול עם מקסיקו. יחד עם זה, נראה כי הוא מתחיל קצת להתגמש. הנשיא אמר כי החומה יכולה להיבנות ממתכת במקום מבטון, דבר שיצמצם את עלויות ההקמה שלה ויאפשר לצדדים למצוא פשרה.

טראמפ איים שוב כי הוא יכריז על מצב כוננות לאומי כאפשרות נוספת להקמת החומה, בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים. עם זאת, הוא שוב סירב לציין מהיכן יגיעו הכספים למימון החומה.

המחנה הדמוקרטי, ששולט כעת בקונגרס, מסרב להקצות 5.6 מיליארד דולר למימון החומה, שהיוותה את אחד מעמודי התווך בקמפיין של טראמפ בבחירות לבית הלבן. לאחר שננסי פלוסי נכנסה לנעלי יו"ר הקונגרס, הדמוקרטים העבירו חקיקה בשבוע שעבר שנועדה לסיים את השבתת הממשל מבלי לממן את החומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE