הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר הביטחון לשעבר של ישראל, משה ארנס, הלך לעולמו
ארנס זכה בפרס ביטחון ישראל, ובין השאר פרש מהממשלה על רקע הפסקת פרויקט מטוס הלביא. הוא היה שר הביטחון במלחמת המפרץ וערך תכניות לתקיפה בעיראק

שר הביטחון והחוץ לשעבר של מדינת ישראל, פרופ' משה (מישה) ארנס, נפטר היום (שני) בביתו כשהוא בן 93. ארנס כיהן גם כשגריר ישראל בארצות הברית, ואף זכה בפרס ביטחון ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משה ארנס, 1925-2019

ארנס נולד בשנת 1925 בליטא, וכשהיה בן 14 היגר עם משפחתו לארצות הברית, שם הוא שירת בצבא, ולמד הנדסה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

בשנת 1948 עלה ארנס לישראל והיה לאחד ממייסדי מושב מבואות ביתר. הוא חזר לארצות הברית ושם הוא השלים את לימודי התואר השני.

אחר שובו לארץ, ארנס הצטרף לסגל הפקולטה להנדסה אווירית בטכניון בחיפה, כיהן כסמנכ"ל התעשייה האווירית והשתתף בפיתוח מטוס הערבה.

ארנס נבחר לכנסת השמינית ברשימת חירות, ולאחר מכן, בכנסת התשיעית, נבחר בליכוד, ולאחר מכן כיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. בשנת 1982 הוא מונה לתפקיד שגריר ישראל באצרות הברית, ושנה לאחר מכן הוא חזר לירושלים כדי לכהן כשר הביטחון. זאת, לאחר פרישתו של אריאל שרון בעקבות פרסום מסקנות ועדת כהן.

 

כשר ביטחון על אונייה של חיל הים. משה ארנס

שנה לאחר מכן מונה ארנס לשר בלי תיק בממשלת האחדות הלאומית.

שר הביטחון לשעבר התפטר מהממשלה בשנת 1987 במחאה על הפסקת פרויקט הלביא. שנה לאחר מכן הוא שב לשמש כשר בלי תיק. מסוף שנת 1988 הוא שימש כשר החוץ, ולאחר מכן שב למשרד הביטחון - בו היה במהלך מלחמת המפרץ.

ארנס פרש מהכנסת בשנת 1992, לאחר הבחירות לכנסת ה-13 והודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. שש שנים לאחר מכן הוא שב לזירה הפוליטית, התמודד מול בנימין נתניהו על ראשות המפלגה. יומיים לפני הבחירות הפנימיות הוא קיבל את הצעת נתניהו לכהן כשר ביטחון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE