הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המצוף הענק שנועד להילחם באי הפלסטיק באוקיינוס לא עמד בתנאים הקשים
מצוף ענק שנגרר אל אי הפלסטיק הענק שבאוקיינוס השקט נכנע לרוח ולגלים, והוא צפוי להיגרר להוואי לתיקונים. "סוג חדש של מכונה שמתמודדת עם תנאים קיצוניים"

מתקן שנבנה כדי להילחם באי הפלסטיק שהולך ונערם באוקיינוס השקט בין קליפורניה להוואי לא הצליח לעמוד מול כמויות הפלסטיק - ונהרס. הוא הועבר ליבשה לטובת תיקונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המצוף הענק שהתקלקל

בויאן סלאט, מי שעומד מאחורי פרויקט ניקוי האוקיינוס השקט אמר לחדשות NBC כי המתקן הצף, שאורכו אלפיים רגל, ייגרר 800 מייל אל חופי הוואי. "אם לא ניתן לתקן אותו שם, הוא יועמס על אוניות ויועבר לנמל הבית השלו באלאמידה, קליפורניה.

המצוף הענק נשבר בשל הרוח החזקה והגלים באוקיינוס.

סלאט אמר כי הוא מאוכזב, אך הוא לא מרים ידיים ומבטיח שהפעילות של המתקן החשוב הזה תמשיך במהירות האפשרית.

"זה סוג חדש לגמרי של מכונה שנמצאת שם בחוץ ומתמודדת עם תנאים קיצוניים", אמר הממציא ההולנדי בן ה-24, "כל הזמן לקחנו בחשבון שנאלץ לגרור אותו מדי פעם. כך שלא מדובר בשינוי מוחלט של התכנית המקורית".

 

בין קליפורניה להוואי יש אי פלסטיק גדול פי שניים מטקסס

סלאט אמר בעבר כי המצוף הענק נע בים בקצב איטי יותר מהפלסטיק עצמו, דבר שמאפשר לפסולת המזהמת לחמוק ממנו. אונייה גררה את המצוף שבצורת U בחודש ספטמבר האחרון מסן פרנסיסקו כדי להילחם באי הפסולת הגדול באוקיינוס - שגדול פעמיים מטקסס. המתקן הענק נמצא במקומו מאז סוף אוקטובר.

המתקן בנוי כרשת בעומק של 10 רגל שאוספת את הפלסטיק שצף במקום אך במקביל מאפשרת לחיים בים לצלול מתחתיה באופן בטוח. סלאט אמר כי הוא מקווה לבנות 60 מתקנים כאלה שיילחמו בפסולת הפלסטיק שמסתובבת בלי סוף באוקיינוסים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE