הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל השריפות וההוריקנים: ארה"ב מובילה את רשימת האסונות היקרים לשנת 2018
שריפת קאמפ הובילה לנזק של יותר מ-16 מיליארד דולר. אחריה נמצאים הוריקן מייקל שגרם לנזק של 16 מיליארד דולר והוריקן פלורנס - 14 מיליארד דולר

ארצות הברית נבחרה למובילת הטבלה הקשה של האסונות הגדולים לשנת 2018. זאת, בשל שריפת קאמפ הקשה, שגרמה לנזק כלכלי של 16.5 מיליארד דולר בנובמבר האחרון, והפכה לאסון הקשה ביותר מבחינה כלכלית בשנה החולפת. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) סוכנות הביטוח Munich Re.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוותי החירום פועלים בשטח לאחר שריפת קאמפ בניסיון לאתר קורבנות

במקומות השני והשלישי נמצאים הוריקן מייקל, עם נזק בהיקף של 16 מיליארד דולר והוריקן פלורנס, עם נזק בהיקף של 14 מיליארד דולר. מייקל היכה ב"ידית" של פלורידה באוקטובר, ופלורנס פגעה קשות בקרוליינות בספטמבר.

הוריקן מייקל, שלווה ברוחות במהירות של 155 מייל בשנה, היה ההוריקן הריעי בעוצמתו בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא הפך את העיר הקטנה מקסיקו ביץ' לחורבה.

שריפת קאמפ, שהפכה לקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה לאחר שגבתה את חייהם של 86 בני אדם, ונראה שמדובר במגמה, ולא באירוע יחיד. "שריפות יער קשות כאלה מתרחשות בתדירות גבוהה יותר, כתוצאה משינויי האקלים", אמר טורסן ג'וורק מסוכנות הביטוח, "יש לנקוט צעדים מיידיים בנוגע לחוקי בנייה ולניצול שטח כדי למנוע אבידות נוספות".

 

סירות שנפגעו בחופי פנמה סיטי במהלך הוריקן מייקל (צילום: גטי אימג'ס)

אלפי בתים ומכוניות נהרסו בשריפה. העיירה פרדייס הושמדה כמעט כליל.

ארנסט ראוך, ראש מחלקת אקלים וגאוגרפיה בסוכנות הביטוח, אמר כי "הנתונים שלנו מראים כי ההפסדים משריפות יער בקליפורניה עלו דרמטית בחודשים האחרונים. באותו זמן, הרגשנו שעונות הקיץ חמות ויבשות יותר. זה גורם משמעותי בהיווצרות שריפות יער. מדענים רבים קושרים בין ההתפתחויות האלה לבין שינוי האקלים".

 

מתנדבים מסייעים בחילוץ ברחובות ניו ברן במהלך הוריקן פלורנס (צילום: GettyImages)

באשר להוריקנים, מכיוון שרוב ההרס נגרם בשל רוח, חלק גדול מהנזק היה מבוטח. זאת, בניגוד להוריקן פלורנס, אז רוב הפגיעה נעשתה כתוצאה מגשמים ומהצפות. נזקים כאלה אינם נמצאים במסגרת פוליסת ביטוח רגילה בארצות הברית.

העלות הכוללת של אסונות ברחבי העולם בשנה החולפת עומד על 160 מיליארד דולר. מדובר בסכום נמוך בהרבה מזה שהיה בשנת 2017 - 350 מיליארד דולר, אך הוא גבוה מעל הממוצע הרב שנתי שעומד על 140 מיליארד דולר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE