הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה בלאסיו הולך על גדול: "אופציה ציבורית" בביטוח בריאות
עלות התוכנית: 100 מיליון דולר בשנה. אולם לדברי ראש העירייה, הצעד למעשה יחסוך לעיר כסף, שכן הוא צפוי לצמצם מאד את הפניות לחדרי מיון מצד אנשים שאין להם ביטוח בריאות

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו, יחשוף תוכנית שאפתנית בסך 100 מיליון דולר בשנה למימון "אופציה ציבורית" לביטוח בריאות לכ-600 אלף תושבי העיר שאינם מבוטחים, בכלל זה מהגרים נטולי תיעוד. "זה מעולם לא נעשה בארץ הזו בדרך כה יסודית - לראשונה ביטוח בריאות יהיה דבר מובטח. אנחנו נבטיח טיפול בריאותי לניו יורקרים זקוקים לו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ביטוח בריאות אינו זכות רק בתיאוריה". ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו (צילום: ABC)

 

לדברי ראש העירייה, הצעד יוצא לפועל באמצעות הרחבתה של תוכנית קיימת. על פי הדיווחים, מדובר בתוכנית ActionHealthNYC, תוכנית פיילוט שסיפקה טיפול רפואי בעלות מופחתת במסגרת של טיפול מנוהל בבתי חולים ציבוריים. אפשר להירשם לתוכנית באמצעות תעודת זהות עירונית, דבר שמנגיש אותה למהגרים לא מתועדים.

בתוכנית "מורנינג ג'ו" ברשת MSNBC אמר דה בלאסיו כי התוכנית תעניק ביטוח בריאות לכ-600 תושבי העיר שאינם מבוטחים בשל אחת משלוש סיבות: האחת - הם צעירים, מרגישים בלתי מנוצחים, ולכן לא טרחו להירשם לביטוח של ה-ACA ("אובמהקייר"); השנייה - אין ביכולתם להרשות לעצמם אף תוכנית של ה-ACA; והקבוצה האחרונה -מהגרים נטולי תיעוד, שמנועים מליהנות מה-ACA.

 

הפיילוט הצליח ויורחב

 

"אנחנו מכירים בכך שביטוח בריאות אינו זכות רק בתיאוריה. עלינו לוודא שזו תהיה זכות בפועל", אמר דה בלאסיו, שהוסיף כי התוכנית תעלה 100 מיליון דולר בשנה, אולם תחסוך בסופו של דבר כסף באמצעות הפחתת ביקורים של חסרי ביטוח בחדרי המיון. התוכנית תחבר בין אנשים לרופאי משפחה בתעריף משתנה. 

במקביל, במאמץ נוסף להפחית את העומס מצד אנשים נטולי ביטוח בריאות על חדרי המיון, פתח תאגיד הבריאות ובתי החולים העירוני במהלך החודשים האחרונים שתי מרפאות ExpressCare כדי לספק "גישה מהירה לטיפול מהיר ודחוף ולהפחית את זמני ההמתנה בבתי החולים". שתי המרפאות הראשונות שנפתחו ממוקמות בבית החולים לינקולן ברובע הברונקס ובבית החולים אלמהרסט בקווינס.

 

התוכנית המשלימה להקלת העומס מעל חדרי המיון (צילום: קווינס לאטינו)

 

המטרה היא לפתוח מרפאה כזו בכל 11 בתי החולים של הסוכנות. במרפאות אלה מטפלים במקרים שאינם חירום של ממש כמו שפעת, פריחות עור, חתכים קטנים וזיהומים פחות חמורים. אחיות המיון הראשוני בחדרי המיון יוסמכו להעביר חולים שמצבם פחות חמור למרפאות אלה. הדבר צפוי להפחית במידה דראסטית את זמני ההמתנה למטופלים האחרים. במקרה הצורך, יקושרו החולים שיטופלו במרפאות לרופא משפחה להמשך טיפול שוטף.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE