הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בביהמ"ש לשפיטת רגל - ברגע האחרון, נמנע בינתיים פירוקה של סירס
לאחר שלא קיבלה את הצעתו המקורית של היו"ר והמנכ"ל לשעבר אדי למפרט, היתה חברת הקמעונאות ההיסטורית עם רגל וחצי בהליכי פירוק - ואז הסכים השופט לתת סיכוי להצעה מתוקנת

חברת הקמעונאות הוותיקה סירס ניצבה בפני אפשרות ממשית מאד של סגירה, אולם בזכות עסקה של הרגע האחרון שהושגה היום (שלישי), ייתכן שחנויות החברה יישארו פתוחות, לפחות לעת-עתה. לאחר שני עיכובים ממושכים בבית המשפט לפשיטות רגל בווייט פליינס שבמדינת ניו יורק, הודיעו פרקליטי החברה כי התקבלה הצעה מתוקנת מצד קרן גידול בשליטת אדי למפרט, יו"ר סירס ולשעבר מנכ"לה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחזיקים מעמד בכל זאת? 

 

ההצעה של למפרט, שעודנה טעונה אישור של שופט, תוכל להשאיר 425 מתוך החנויות של סירס ורשת קיימארט שבשליטתה פתוחות. הצעתו של למפרט, בסך 4.4 מיליארד דולר, אינה מסיימת את מכירת החברה, אלא בעצם פותחת הליך של מעין מכירה פומבית שיסתיים ב-14 בינואר.

עדיין ייתכן שאלה המעדיפים לסגור את החברה יציעו יותר על נכסיה מכפי שלמפרט מציע. אולם ההתפתחות הדרמטית של היום נותנת לחברה לפחות סיכוי לשרוד - סיכוי שנראה היה כחומר והולך במהלך הדיון המשפטי.

למפרט הגיש את הצעתו הראשונית ב-28 בדצמבר, ולחברה היה עד יום שישי האחרון לקבל אותה. סירס לא הגיבה להצעה של למפרט והשמועות החלו לרחוש לפיהן הנהלת החברה החליטה כי ההצעה אינה מהווה אפשרות בת-קיימא להמשיך להתקיים, וכי היא עומדת היום לבקש רשות מבית המשפט לפתוח בהליכי סגירה.

סירס הגישה בקשה לפשיטת רגל באוקטובר, תוך הצהרה שהיא מקווה להשתמש בהליך כדי להישאר בעסקים. על פי הצעתו של למפרט, הוא מקווה להציל את משרותיהם של 50 אלף מעובדי סירס וקיימארט,מתוך 68 אלף שהעסיקה בעת שהגישה בקשה לפשיטת רגל.

 

"וורן באפט הבא" גילה שהקמעונאות היא משחק אחר לגמרי משוק ההון (צילום: USA טודיי)

 

על פי התיקונים להצעתו, שהביאו לקבלתה ברגע האחרון, יצטרך למפרט להפקיד תשלום במזומן של 120 מיליון דולר עד מחר (רביעי) בצהריים. אולם לא ברור בשלב זה כמה מזומנים נוספים ישלם למפרט תמורת הנכסים. ידוע בשלב זה כי הוא מצפה שחברת סירס החדשה תחת שליטתו תלווה 1.3 מיליארד דולר משלושה בנקים מובילים.

סירס היא חברה אמריקאית איקונית, שנוסדה לפני 126 שנה וחוללה מהפכה אדירה בתחום המסחר, כשהחלה להפיץ את הקטלוג המפורסם שלה, שאיפשר לאנשים בכל רחבי ארה"ב ליהנות מאותם מוצרים איכותיים שהוזמנו בדואר ותרם לחיזוק הקשרים בין חלקי האומה השונים. במשך שנים רבות התנוסס שם החברה על הבניין הגבוה בעולם - בניין סירס בשיקאגו.

אולם במרוצת השנים ירד קרנה של החברה בעת שמתחרות צעירות יותר עקפו אותה בשיטות שיווק מתקדמות יותר. בהיותו מנכ"ל החברה ניסה למפרט, שהגיע מתחום קרנות הגידור ונחשב בזמנו ל"וורן באפט הבא", להשיב את סירס למעמדה הקודם בתחום הקמעונאות באמצעות מיזוג עם רשת המרכולים קיימארט, אולם התברר שהצטיינות בשוק ההון אינה מגיעה בהכרח עם יכולת בתחום הקמעונאות. המהלך לא צלח, מתחרות כמו וולמרט ואחרות עשו לענקית הגאה לשעבר בית ספר, והחברה נקלעה לחובות של מיליארדים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE