הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך ידעו הרוסים היכן ובמה למקד את מאמציהם להשפיע על בחירות 2016
ממסמך שהגישו פרקליטיו של פול מנאפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא שהורשע בפלילים, עולה כי התובע המיוחד מולר מאשים שמנאפורט חלק מידע סקרים מהקמפיין עם עמיתו הרוסי קונסטנטין קילימניק

פול מנאפורט חלק מידע סקרים פנימי של קמפיין טראמפ לנשיאות ב-2016 עם קונסטנטין קילימניק, שותף שלו לעסקים שלטענת ה-FBI מקושר למודיעין הרוסי. כך עולה ממסמך שהגישו פרקליטיו של מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ לבית המשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם פרקליטיו חשפו את המידע בכוונה, או בשוגג? פול מנאפורט (צילום: CNN)

 

המידע נכלל במסמך שככל הנראה כולל פרטים שמחבריו לא התכוונו להביא לידיעת הציבור, והוא מצביע לראשונה על נתיב ברור באמצעותו יכלו הרוסים להשיג גישה למידע הקמפיין של טראמפ, שהיה נדרש להתערבות יעילה בבחירות.

מנאפורט כפר באמצעות פרקליטיו בטענה כי הפר את עסקת הטיעון שלו בכך ששיקר שוב ושוב לאנשי צוותו של התובע המיוחד רוברט מולר, בנושא זה ובנושאים אחרים. בתגובתו לטענות התובע המיוחד חשף מנאפורט את פרטי המחלוקת, שרובה נסובה סביב קשריו עם קילימניק. האזרח הרוסי, שהחל לעבוד בחברת הייעוץ של מנאפורט ב-2005, מואשם בסיוע למעסיקו לשעבר לשבש את חקירתו של מולר. על פי הסברה, הוא שוהה כיום במוסקבה.

התובע המיוחד מאשים את מנאפורט כי "שיקר בנוגע לשיתוף מידע סקרים הנוגע לקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016 עם מר קילימניק". על פי המסמך, מולר מאשים את מנאפורט גם בכך ששיקר בנוגע לשאלה אם דן ע קילימניק בתוכנית שלום באוקראינה.

 

הצינור בין קמפיין טראמפ לקרמלין וחוות הטרולים והפייקים? קונסטנטין קילימניק (צילום: AP)

 

מנאפורט "הודה" שהוא שוחח או ייתכן ששוחח עם קילימניק על תוכנית השלום באוקראינה ביותר מהזדמנות אחת, ו"הכיר בכך" שהוא וקילימניק נפגשו כשהיו שניהם במדריד". מנאפורט היה בקשר קרוב עם קילימניק במהלך הקמפיין, כולל פגישות בארה"ב במאי ובאוגוסט 2016.

בינואר 2017 אמר פרקליטו האישי דאז של הנשיא טראמפ, מייקל כהן, כי קיבל טיוטא של תוכנית שלום באוקראינה שתנאיה היו נוחים לרוסיה, במהלך פגישה במלון בניו יורק עם מחוקק אוקראיני ופליקס סייטר, שותף עסקי ותיק של טראמפ. התוכנית היתה סוללת את הדרך לביטול הסנקציות האמריקאיות על רוסיה - אחת המטרות הדיפלומטיות המובילות של הקרמלין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE