הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המתנקש של אל צ'אפו רצח אנשים בבית חסין-קול עם מרזבים לדם"
כך העיד היום אדגר גלבאן, לשעבר מבריח נשק וסמים בשירות קרטל סינלואה, בהתייחסו לבית שהפעיל אנטוניו "יגואר" מארופו בשירותו של אל צ'אפו. הפרטים נחשפו במשפטו של ברון הסמים

מתנקש בשירותו של ברון הסמים המקסיקני חואקין "אל צ'אפו" גוזמן נהג לרצוח אנשים בבית מחופה אריחים לבנים שהיה חסין-קול ומצויד במרזב לניקוז הדם. כך סיפר אתמול (שני) חבר לשעבר בקרטל הסמים סינלואה, לחבר המושבעים במשפטו של גוזמן. אדגר גלבאן אמר בעדותו כי אנטוניו "יגואר" מארופו לקח אותו פעם לבית במקסיקו והבהיר לבית המשפט: "שם הוא הרג אנשים. מהבית הזה - אף אחד לא יוצא", הוסיף, וציין כי ראה "פתח ניקוז" ברצפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המתנקש של אל צ'אפו. אנטוניו "יגואר" מארופו (צילום: אל ביג דאטה)

 

מאז נובמבר מתנהל בבית משפט פדרלי בברוקלין משפטו של גוזמן, הניצב בפני 17 אישומים - ביניהם יבוא קוקאין והפצתו, קשירת קשר לביצוע רצח והחזקת כלי נשק. הוא מואשם בניהול ארגון הסחר בסמים המוגדר כגדול בעולם מזה עשרות שנים. אדגארדו בוסקאגליה, מומחה מקסיקני להלבנת הון, אומר שגוזמן שולט או מעורב בכ-3,500 חברות על פני ארבע יבשות". ברון הסמים (לכאורה, כמובן) כופר בכל האישומים.

גלבאן סיפר לבית המשפט אתמול כי נעשה מעורב בקרטל סינלואה לאחר שפגש את מארופו במועדון לילה לאחר גירושיו מאשתו ב-2007. מארופו הפך את גלבאן מנהג מונית למבריח נשק מארה"ב למקסיקו בשירות הקרטל. גלבאן נעצר ב-2011 והודה בהחזקת כלי נשק וסמים, והוא מרצה כיום מאסר של 24 שנים. מארופו נמצא אף הוא מאחורי סורג ובריח במקסיקו.

 

מנהל את העניינים וידו ארוכה וקשה. הבן, חזוס אלפרדו גוזמן-סלזאר, כאן במעצר מ-2012 שנגמר בלא-כלום (צילום: אלפרדו אסטרלה, AFP)

 

התיק מושך תשומת לב בינלאומית ובשל אלימותו הנודעת לשמצה של קרטל סינלואה ננקטו אמצעים יוצאים מגדר הרגיל להבטיח את שלומם של המושבעים והעדים. סוכנים פדרליים חמושים לעייפה נוכחים בדיונים וכלבי גישוש מרחרחים ברחבי הבניין בחיפוש אחר פצצות. גם זהות המושבעים נשמרת בסוד מחשש שיבולע להם או לבני משפחותיהם.

בינתיים, קרטל סינלואה ממשיך בפעילותו למרות מעצר מי שנחשב למנהיגו. לדברי הרשויות, שניים מבניו של גוזמן - איוואן ארצ'יבלדו גוזמן סלזאר ואחיר חזוס אלפרדו - הם שמנהלים את העסק המשפחתי, וידם ארוכה וקשה. על ראשו של חזוס אלפרדו יש פרס של חמישה מיליון דולר לכל מי שיספק מידע שיוביל למעצרו. משפטו של אל צ'אפו צפוי להימשך עוד מספר שבועות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE