הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד מהשלכות הממשל הפדרלי השובת: פעילות מינהל המזון והתרופות נחתכה משמעותית
ראש המינהל ד"ר סקוט גוטליב עשוי לקרוא חזרה לחלק מעובדיו השובתים על מנת לחזור לבצע את בדיקות בטיחות למזון בייצור מקומי שהופסקו כמעט לחלוטין. בינתיים, הנשיא טראמפ מתבצר בעמדתו שלא לפתוח מחדש את הממשל בלי מימון לחומה

מינהל המזון והתרופות (FDA) מתכנן לקרוא לעובדים לשוב לעבודה אף שאינו יכול לשלם להם בשל השבתת הממשל הפדרלי, משום שלטענתם הפסקת בדיקות הבטיחות במזון נמשכת יותר מדי זמן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"העסקים אינם כרגיל". עובד מסדר ירקות בסניף הול פודס באוהיו (צילום: Getty)

ראש ה-FDA, ד"ר סקוט גוטליב, מסר היום (רביעי) בראיון לחדשות NBC כי הוא מנסה לאתר את הבדיקות ההכרחיות ביותר תוך ניסיון להבטיח שלא יגרם נזק רב מדי לעובדים. לדבריו, "אין שאלה בכלל אם העסקים כרגיל ב-FDA. העסקים אינם כרגיל, ואנחנו לא עושים את כל הדברים שהיינו עושים בנסיבות רגילות. יש דברים חשובים שאנחנו לא עושים".

חלק מהדברים החשובים הללו כוללים בדיקות לאיתור סלמונלה בדגני בוקר, אי. קולי בחסת רומיין או ליסטריה בגלידה – שלושתם חיידקי מחוללי מחלות שאותרו על ידי פקחי הסוכנות בחודשים האחרונים, ואינם נבדקים במהלך השביתה. החברות עצמן עדיין יכולות לערוך בדיקות פנימיות ולהודיע על איסוף מוצרים אם צריך, אולם בהיעדר פיקוח ציבורי ובדיקות עצמאיות קשה להבטיח שכל זיהום יאותר או יתפרסם. הבדיקות למזון מיובא מתקיימות כמעט כרגיל משום שהן נחשבות "צורך חיוני", אולם מפעלי המזון המקומיים לא נבדקים.

"אנחנו עושים כל שאנחנו יכולים כדי למלא את תפקידנו כמגני הצרכנים. זה הפוקוס שלנו", אמר גוטליב.

 

עשוי לקרוא חזרה לכעשירית מהעובדים שלא עובדים כרגע. ראש ה-FDA ד"ר סקוט גוטליב (צילום: Getty)

השאלה אילו גופים יכולים להמשיך לפעול תחת השבתת הממשל היא שאלה של מימון ושל חשיבות לאומית. כמה גופים פדרליים, בהם מוסדות הבריאות הלאומיים והמרכז למניעה ובקרת מחלות, קיבלו מימון מיוחד מהקונגרס בשנה שעברה, אולם ה-FDA לא. אישורי תרופות ובדיקת מפעלי תרופות נמשכים כמעט כרגיל משום שהם ממומנים על ידי חברות הפארמה עצמן ולא תלויים במימון ציבורי, אולם רוב התקציב של ה-FDA תלוי בקונגרס ועדיין מעוכב.

כ-7,000 עובדים שהם 41% מעובדי הסוכנות לא עובדים במסדרת ההשבתה. גוטליב עשוי לקרוא לחלק מהשם לשוב לעבודה אפילו שאינו יכול לשלם להם משכורת עד לאישור הפתיחה מחדש והעברת המימון להמשך הפעילות. לדברי גוטליב, כדי לחזור ולבצע בדיקות של מפעלים ובתי גידול מקומיים שמצויים בסיכון גבוה, דוגמת כאלה כבר אותרו בהם זיהומים בעבר, הוא יידרש לקרוא חזרה לכ-10% מהעובדים שלא מגיעים לעבודה כרגע.

השבתת הממשל הפדרלי נכנסה היום ליומה ה-19 והסוף לא נראה קרוב. הנשיא דונלד טראמפ ממשיך להתבצר בעמדתו הדורשת מימון מיוחד לבניית חומה בגבול הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו כתנאי לאישור חבילת המימון שתאפשר פתיחה מחדש של הממשל המושבת. הדמוקרטים בקונגרס ובסנאט בראשות ננסי פלוסי וצ'אק שומר דבקים בהתנגדותם לחומה, הן מטעמי עקרוניים והן ומטעמים תקציביים.

 

עדיין מתנגדים לחומה ולמימונה. ננסי פלוסי וצ'אק שומר (צילום: AP)

מוקדם יותר היום נימק טראמפ את התעקשותו במחויבותו כלפי עמיתיו: "כרגע, אם אעשה משהו מטופש כמו לוותר על בטחון הגבולות, הראשונים שיפגעו בי יהיו הסנאטורים שלי. הם יכעסו עליי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE