הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: יו"ר ועדת הבריאות רוצה לסמן את המזונות עתירי הסוכר
הצעת חוק של יו"ר ועדת הבריאות במועצת העיר דורשת להוסיף סימון נוסף לתפריטים ברשתות המזון. איגוד המסעדות מתנגד: "רק יוסיף עוד בלאגן לתפריטים העמוסים"

הצעת חוק שהוגשה על ידי חברת מועצת העיר ניו יורק מארק לווין תחייב רשתות מזון לפרסם אזהרות לצד מוצרי מזון שמכילים יותר מ-12 גרם של סוכר מוסף. מדובר בתוספת לאזהרות מפני רמות גבוהות של סודיות ומספר הקלוריות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעירייה רוצים להילחם עוד בהשמנה ובסוכרת. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אף עיר עדיין לא עשתה את זה בינתיים, אבל ניו יורק נלחמת בהשמנה ובסוכרת, והסיוע לציבור לשפר את הדיאטה שלו הוא צעד חשוב בכיוון הנכון, אמר לווין, נציג הדמוקרטים ממנהטן, שמכהן כיו"ר ועדת הבריאות של המועצה.

הוא הוסיף כי הצרכנים עשויים להיות מופתעים מאוד אם ידעו כמה סוכר מכיל המזון המהיר. כך לדוגמא, סלט עוף-תפוח-פקאן בוונדי'ס מכיל 40 גרם סוכר - כעשר כפיות.

הוא הוסיף כי בשיבולת שועל עם פירות ומייפל שנמכרת במקדולנדס יש 33 גרם סוכר - כשמונה כפיות, אותה כמות שיש בפיצה BBQ Hawaiian קטנה בדומינו'ס.

"הציבור צריך לקבל את המידע, בגלל שרבים לא יודעים שהם מקבלים מנת סוכר של קינוח בתוך המנות האלה", אמר לווין, "אנחנו רוצים שהציבור ידע בדיוק מה הוא אוכל".

נציגים של קואליציית מסעדות בניו יורק התלוננו על היחס והדרישות שהטיל עליהם ראש העירייה ביל דה-בלאזיו והמושל לשעבר מייק בלומברג, ולטענתם, עוד דגל אדום רק עשוי לבלבל יותר את הלקוחות.

"אם המטרה של החקיקה הזאת לחנך עוד את הציבור בנוגע לסכנות שבסוכר, אז סימון נוסף אינו התשובה", אמר קווין דוגאן, אחראי קשרי ממשל באיגוד המסעדות של ניו יורק. "הוספת גרפיקה נוספת לתפריטים עמוסים גם כך עשוי להפוך את זה לקשה יותר להבנה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE