הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח חדש חושף את כמות הפעמים שבה היו אנשי טראמפ בקשר עם גורמים ברוסיה לקראת הבחירות
ארגון אזרחי בחן את המסמכים הגלויים לציבור, וספר את מספר ההתקשרויות החשובות בין הצדדים. "לא נמצא בקשר כזה עם ישות זרה סתם ככה". בין הגורמים ברוסיה, גם מקורבים לנשיא פוטין עצמו

למקורביו של טראמפ היו יותר ממאה קשרים עם גורמים רשמיים המקושרים למוסקבה. כך עולה מדוח חדש, שמדגיש את הקשרים העמוקים שבין אנשיו של טראמפ לבין הקרמלין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע המיוחד רוברט מולר (מימין) והנשיא דונלד טראמפ. יותר ממאה התקשרויות עם גורמים ברוסיה

הדוח, שפורסם על ידי המרכז לקידמה אמריקנית, בא על רקע דיווחים לפיהם התובע המיוחד רוברט מולר צפוי להגיש את מסקנותיו בתום חקירה מאומצת שנמשכה שנתיים.

"לא מדובר רק במייל או בשיחה אחת", אמרה טליה דסל, חוקרת בארגון, "יותר ממאה קשרים זה כבר משמעותי בגלל שאתה לא נמצא בקשר כזה עם ישות זרה סתם ככה".

מחברי הדוח נעזרו במסמכים משפטיים שזמינים לציבור ובדיווחים שונים כדי למספר את כמות הקשרים של אנשי טראמפ עם אותם מקושרים לקרמלין, כולל מקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

החוקרים החשיבו כל פגישה וכל הודעה כ"קשר" נפרד. מספר הקשרים הגיע השבוע ל-101, לאחר שדווח כי מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנאפורט וריק גייטס, עוזרו, חלקו מידע של סקרים עם איש העסקים הרוסי קונסטנטין קילימניק.

בין האנשים שעמדו בקשר עם גורמים רוסיים נמצאים עורך דינו לשעבר של טראמפ מייקל כהן, יועצו לשעבר רוג'ר סטון, בנו של הנשיא דונלד טראמפ ג'וניור, שר המשפטים לשעבר ג'ף סשנס, יועץ לשעבר בקמפיין טראמפ קרטר פייג', היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, דובר הבית הלבן לשעבר אנתוני סקרמוצ'י וביתו של טראמפ, איוונקה.

טראמפ מכחיש את הקשרים של הקמפיין שלו עם רוסיה, וטוען כי החקירה שמנהל מולר היא לא יותר מ"ציד מכשפות".

 

אנשיו של טראמפ היו בקשר גם עם מקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בתמונה

דסל אמרה עוד כי החוקרים התעלמו מקשרים "בינוניים" בין אנשי צוותו של ראמפ לבין גורמים שונים ברוסיה, כמו הקשרים של רוג'ר סטון ו-וויקיליקס, שתואר בידי שר החוץ מייק פומפאו כ"שירות מודיעין עוין ולא שחקן מדיני כמו רוסיה".

הקשרים בין מקורבי טראמפ למוסקבה צפויים למשוך תשומת לב רבה גם במהלך 2019, כאשר הדמוקרטים מחזיקים את הרוב בקונגרס, והם לא צפויים להרפות מטראמפ.

מורגן פינקלשטיין, דוברת של המרכז לקידמה אמריקנית אמרה כי הארגון שוחח עם נבחרי ציבור בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית. "העובדה היא שיש הרבה פירות רקובים שהרפובליקנים לא התייחסו אליהם כאשר הם היו הרוב בקונגרס", אמרה פינקלשטיין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE