הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת ניו יורק בדרך לאשר הצבעה מוקדמת בבחירות ולאסור על "טיפולי המרה" לקטינים להט"בים
המדינה הכחולה מדורגת נמוך בשיעור ההשתתפות בבחירות, בין היתר בגלל שהיא המדינה היחידה בה ההצבעות הלאומית והמדינתית לא מתקיימות באותו יום. חבילת חקיקה חדשה צפויה לשנות את זה, וחוקים נוספים יגנו על זכויות להט"בים לאחר שבמשך שמונה שנים לא אושרה כל חקיקה בנושא

שינויים בחוקי ההצבעה בניו יורק שיקלו על המצביעים בדרך להכנס לתוקף, עם תחילת הפעילות הסדירה של מושב החקיקה החדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"יש רשימה ארוכה של סוגיות שהושארו על המדף על ידי הרפובליקנים במשך שנים". סנאט המדינה באולבני, ניו יורק (צילום: The Hill)

למרות תדמיתה הליברלית, חוקי ההצבעה במדינת ניו יורק מאפשרים הרבה פחות גמישות מבמדינות אחרות. כך לדוגמה, בניו יורק לא ניתן להצביע מוקדם, להצביע מרחוק באמצעות הדואר או להירשם להצבעה ביום הבחירות עצמו. אולם מאז שהדמוקרטים נטלו שליטה על שני בתי הנבחרים המקומיים ומשרת המושל, חוקים רבים שנועדו להקל על המצביעים ושהיו תקועים במשך שנים בדרך לעבור לקראת הבחירות הבאות. על פי הניו יורק טיימס, ראשי בתי המחוקקים אומרים כי בכוונתם להעביר "חבילת רפורמת הצבעה" כבר ביום שני הקרוב.

בין החוקים שצפויים לעבור ישנה האפשרות להצבעה מוקדמת, רישום מוקדם להצבעה של בני 16 ו-17 ואיחוד ההצבעות בבחירות הכלליות ובבחירות המדינה. ניו יורק היא כיום המדינה היחידה באיחוד בה שתי ההצבעות מתקיימות בתאריכים נפרדים. המחוקקים מתעתדים לאשר גם את ההצעות לאפשר הצבעה בדואר ולהירשם להצבעה ביום הבחירות עצמו אולם נושאים אלה ידרשו "משאל עם" מקומי של המצביעים בניו יורק וכן אישור של מושב ההצבעה הבא שיחל בעוד שנתיים, שכן הם מהווים שינוי של חוקת המדינה.

"זוהי רק ההתחלה", מסר סנאטור המדינה מייקל גינאריס מקווינס, סגן מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. "יש רשימה ארוכה של סוגיות שהושארו על המדף על ידי הרפובליקנים במשך שנים. הסוגיות שאנחנו מטפלים בהן בשבוע הראשון חשובות מאין כמותן, ויש עוד סוגיות חשובות מאין כמותן שיטופלו בשבוע השני והשלישי והרביעי".

 

"זוהי רק ההתחלה". מייקל גינאריס (צילום: New York State Senate)

לדברי ארגונים חוץ ממשלתיים שעוקבים אחר ניו יורק, השינויים הנדרשים היו צריכים להתבצע מזמן, שכן המדינה מדורגת נמוך מאוד בשיעור השתתפות המצביעים בבחירות, למרות שמדובר באחת המדינות הכי כחולות ואקטיביסטיות בארצות הברית.

המושל אנדרו קואומו הביע בעבר תמיכה בצעדים לשיפור ההצבעה בניו יורק, כולל רק בחודש שעבר, כשהתחייב שרפורמת ההצבעה תעמוד גבוה בסדר העדיפויות שלו במאה הימים הראשונים של השנה החדשה. ריץ' אצופארדי, דובר מטעם קואומו, אמר שהממשל מקווה שחבילת ההצבעה היא ההתחלה של שורה של רפורמות שהמחוקקים מקווים להעביר במושב הנוכחי. "אנחנו מצפים לעבוד איתם ולהתקדם בחקיקה של בנוגע למימון קמפיינים, הפיכת יום הבחירות ליום חופש מדינתי ולאסור על תרומות מתאגידים אחת ולתמיד", מסר אצופארדי.

 

יום חופש ביום הבחירות? מושל ניו יורק אנדרו קואומו (צילום: Getty)

פרט לרפורמת ההצבעה, שני יעדים ליברליים נוספים נמצאים על סדר היום של המחוקקים וצפויים לעבור בשבוע הבא קשורים במגדר וזהות מינית. הראשון הוא איסור על "טיפולי המרה" לקטינים להט"ביים והשני הוא חוק איסור האפליה על רקע מגדר – אין עדיין חוק כזה בניו יורק – שיאסור אפליה על רקע זהות או התבטאות מגדרית, וירחיב את ההגדרה של פשעי שנאה גם לעבירות נגד טרנסג'נדרים.

יוזם שתי ההצעות, סנאטור המדינה בראד הוילמן ממנהטן, אומר שמדובר בשתי ההצעות הראשונות בנושא מגדר שיאושרו במדינה מאז האישור לנישואים בין בני אותו מין ב-2011. הוילמן, הגיי המוצהר היחיד בסנאט המדינה, אמר שהרפובליקנים נהגו לסכל אפילו הצעות מינוריות שקשורות בזכויות להט"בים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE