הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כבר לא רק נטפליקס: 2019 צפויה להיות שנת הסטרימינג
כבר שנים ארוכות שחברות כגון נטפליקס והולו פועלות באופן כמעט בלעדי, אלא שהשנה צפויים להתווסף מספר שירותי סטרימינג חדשים שישנו את ההיררכיה. ההשפעה העיקרית תהיה בתוכן המקורי, ונטלפיקס צפויה לאבד עשרות סדרות וסרטים לטובת מתחריה

תעשיית הסטרימינג צפויה לעבור שינויים קיצוניים בשנה הקרובה עם כניסתם של שירותים שיתחרו בנטלפיקס ויתחרו על כיס הצרכן. אך לכניסתן של חברות נוספות לשוק יש השלכות, בייחוד בנוגע לתוכן שכל שירות מציג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלחמת הסטרימינג (צילום: רויטרס)

 

במהלך שנת 2019 יושקו שני שירותי סטרימינג: דיסני תשיק את "+Disney" ואילו חברת WarnerMedia (לשעבר טיים-וורנר) תפעל בצורה דומה, אך היא טרם חשפה את שם השירות. שני השירותים הללו יצטרפו לקיימים, ביניהם נטפליקס, HBO Now, הולו, Amazon Video ועוד. משמעות הדבר היא עלייה משמעותית בכמות הסרטים וסדרות שניתן יהיה לצפות בהם, אך תיתכן סיטואציה בה תכנים מסוימים יוסרו משירותי סטרימינג ע"מ ששירות אחר יקבל את הבלעדיות עליהם. 

עד שמי מהמתחרות תחליפה, נטפליקס היא עדיין מלכת הסטרימינג. אבל חשוב לזכור שהרבה מהתוכן שמציגה נטפליקס למעשה שייך לחברות אחרות. כך למשל, הסדרה הפופולארית "חברים" שייכת ל-WarnerMedia מכיוון שהופקה ע"י האולפן Warner Brothers. בשלהי שנת 2018 נפוצו הדיווחים לפיהם הסדרה תוסר בראשית 2019, אולם מחאה מקוונת של מינויי נטפליקס גרמה להשארת הסדרה לפחות עד תום השנה. הסכום המדויק לא נחשף, אך דווח שנטפליקס נאלצה לשלם סכום עתק ל-WarnerMedia ע"מ לשמור על זכויות השידור.

נטפליקס כלל וכלל לא הופתעה מהרצון של המתחרות להדיח אותה מפסגת הסטרימינג, ובשנים האחרונות היא מתכוננת למהלך במרץ. מיליארדי דולרים בוזבזו ע"י החברה בהפקתם של סרטים וסדרות מקוריים. החברה צפויה להמשיך בקו זה גם השנה, בדומה לסדרה "הכתר" והסדרה "רומא". אבל שלא תבינו לא נכון, נטפליקס כלל וכלל אינה מפחדת מהתחרות, והשבוע אמר ריד הייסטינגס, מנכ"ל החברה, שהוא התחרות "גורמת לנו להיות חברה טובה יותר". 

 

נטפליקס (צילום: רויטרס)

 

בזמן שהחברות החדשות צפויות להיאבק על כיסו של הצרכן האמריקאי, נטפליקס מחפשת כיצד להתחרב בשווקים בינלאומיים, בייחוד באירופה. במהלך שנת 2018, נטפליקס הוציאה מיליארד דולר על תכנים מקוריים מאירופה, לרבות 81 הפקות מקור. במהלך השנה הזו, נטפליקס תפיק לא פחות מ-221 פרויקטים מקוריים שונים ותפתח משרד הפקה גדול בספרד. גם הודו נמצאת על כוונת של נטפליקס, ורק בחודש אוקטובר אמר הייסטינג שמדובר במדינה "עם מאות מיליוני משתמשים במסמארטפונים, דבר שמזמין את הגדלת מאגר המשתמשים בה".

כאמור, מעבר לשירותי הסטרימינג הקיימינג, שתי חברות צפויות להשיק שני שירותים מתחרים. +Disney תציג תוכן מקורי של סרטיה הפופולארים, כמו גם יתר מותגי העל שנמצאים בבעלותה, דוגמת פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים ונשיונל ג'יאוגרפיק. דיסני היא גם בעלי ערוץ ABC, כך שכל תוכן שהופק בערוץ גם ייכנס לשירות, לדוגמה הסדרה "משפחה מודרנית".

לעומתו, שירות הסטרימינג של WarnerMedia צפוי להיות מורכב יותר ויוצעו שלושה מסלולים שונים לבעלי המינוי. הגרסה המוזלת תתרכז בסרטים שוברי קופות בלבד כאשר גרסת "פרימיום" תציע מגוון רחב של תוכן מקורי בנוסף לשוברי הקופות. המסלול השלישי והיקר ביותר יציע את כל השירותים הללו ביחד עם תוכן המופק מגורמים אחרים (בדומה להסדר של נטפליקס עם "חברים").

 

שירות הסטרימינג של דיסני (צילום: רויטרס)

 

מה שנותר לראות עם שני השירותים הללו הוא כיצד החברות יצליחו לאזן את שירות הסטרימינג עם שאר העסקים שלהם. כלומר, עד כמה דיסני תשקיע בשירות והאם הדבר יבוא על חשבון חטיבת הסרטים שלה. החשש הזה הוא שמנע את כניסתה של חברת קומקאסט לשוק הסטרימינג: "מדובר באתגר כלכלי ואנחנו לא ממהרים להיכנס אל התחום", אמר בחודש אוקטובר בריאן רוברטס, מנכ"ל קומקאסט, כאשר נשאל על הסוגיה.

גם אפל נכנסת לתמונה וצפויה להשיק במחצית הראשונה של השנה את שירות הסטרימינג שלה, שתותקן באופן אוטומטי על כלל מכשירי iOS. בניגוד לשאר השירותים, אפל מכוונת להפיק תוכן איכותי ופחות מתרכזת בהשגת כמות מינויים גדולה. לכן היא חתמה על חוזים עם מפורסמים בודדים כגון אופרה וינפרי וריס וית'רספון. 

בסופו של דבר, הלקוח הפשוט הוא זה שמרוויח ממלחמת הסטרימינג ההולכת וקרבה. ככל שיהיו יותר שירותים, סביר שהמחיר יירד, ותחרות גם תוביל לתוכן איכותי יותר בדיוק כפי שנאמר ע"י מנכ"ל נטפליקס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE