הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: קומי חלאה; קומי: שפטו אותי לפי האויבים שרכשתי
הנשיא פצח כהרגלו בסדרת ציוצים סוערת בשבת בבוקר, בהם תקף את ראש ה-FBI לשעבר, ואת בכירי הבולשת שעל פי דיווח, פתחו בתגובה לפיטורים בחקירה אם הנשיא עובד עבור רוסיה

הנשיא טראמפ הקדיש היום את סדרת ציוצי בוקר שבת הקבועה שלו להשתלחות בניו יורק טיימס ובבכירים לשעבר ב-FBI, בעקבות דיווח בעיתון לפיו הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה חשאית בשאלת קשריו של המפקד העליון עם רוסיה זמן קצר לאחר שפיטר את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"וואו, כרגע למדתי", צייץ הנשיא (צילום: The Hill)

 

"וואו, כרגע למדתי בניו יורק טיימס הכושל שמנהיגי ה-FBI לשעבר המושחתים, שכמעט כולם פוטרו או אולצו לעזוב את הסוכנות בשל סיבות רעות מאד, פתחו נגדי בחקירה, בלי סיבה ובלי הוכחה, אחרי שפיטרתי את ג'יימס קומי השקרן, חלאה (sleaze) גמור!" צייץ האיש החזק בעולם.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, שפורסם אתמול (שישי), סילוקו של קומי עורר מידה כזו של דאגה בקרב רשויות אכיפת החוק, עד שבכירי הבולשת פתחו בחקירה לא רק אם הנשיא שיבש הליכי משפט, אלא גם אם הוא נמצא תחת השפעת הקרמלין ומקדם סדר-יום אנטי-אמריקאי.

בכירי מערכת אכיפת החוק הפדרלית טענו כי אם טראמפ פיטר את קומי בכדי לשים קץ לחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, הרי שזה עניין של ביטחון לאומי וניסיון ברור למנוע מקהילת המודיעין האמריקאית ללמוד את היקפה המלא של ההתערבות הרוסית בבחירות. את החקירה, שנפתחה על ידי בכירי הבולשת מיד לאחר פיטוריו של קומי, המשיך התובע המיוחד רוברט מולר, שמונה באותו חודש.

 

נתן לרוזוולט לדבר בשבילו. ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי (צילום: צ'יפ סומודבייה, גטי)

 

טראמפ תקף גם את מולר בסדרת ציוצי הבוקר שלו. "הפיטורים של קומי על ידי היו יום גדול לאמריקה", צייץ הנשיא. "הוא היה שוטר מושחת שלגמרי נמצא תחת הגנת החבר שלו, בוב מולר, ו-13 דמוקרטים זועמים (כך מכנה טראמפ את אנשי צוותו של מולר) - מכונות הדלפה שאין להם שום עניין ללכת אחרי שיתוף פעולה אמיתי (והרבה יותר) מצד הילארי קלינטון המושחתת, הקמפיין שלה והוועדה הדמוקרטית הלאומית - אתם תראו!" קומי מצדו ענה בציטוט של הנשיא הגדול פרנקלין דלאנו רוזוולט: "שפטו אותי על סמך האויבים שהקמתי לי - FDR"

הנשיא מצדיק את פיטורי קומי מהיום בו עשה זאת, אולם הנימוקים משתנים לעתים תכופות. בתחילה טען הבית הלבן כי הפיטורים בוצעו בהמלצת סגן שר המשפטים רוד רוזנסטין. אולם זמן קצר לאחר מכן הודה הנשיא בראיון טלוויזיוני כי פיטר את קומי "בגלל העניין הזה עם רוסיה".

בציוץ החמישי של הסדרה הבוקר הגן טראמפ על יחסיו עם רוסיה וטען שהוא מצטיין בכך מנשיאים קודמים. "אני הרבה יותר קשוח עם רוסיה מאובמה, בוש, או קלינטון. אולי קשוח יותר מכל נשיא", כתב. "בו בזמן, וכפי שאמרתי פעמים רבות, להסתדר עם רוסיה זה דבר טוב, לא דבר רע. אני בהחלט מצפה שיום אחד יהיו לנו שוב יחסים טובים עם רוסיה!"

טרם הוכח שטראמפ פעל בשירות רוסיה, אולם ככל שחולף הזמן מתברר שלקמפיין טראמפ היו קשרים הדוקים במידה חריגה מאד עם גורמים המקורבים מאד לקרמלין. למעלה ממאה מגעים כאלה תועדו על פי דיווח שפורסם לאחרונה, וכן פורסם בשבועות האחרונים כי פול מנאפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ בשעתו, חלק מידע סקרים פנימי של הקמפיין עם שותפו לעסקים קונסטנטין קילימניק, המקושר למודיעין הרוסי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE