הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת ניו יורק שוב מנסה לאשפז בכפייה מתלוננים מבפנים?
ב-2009 זה היה אדריאן סקולקראפט, שחשף כיצד "שיטת המכסות" מובילה למעצרי שווא. השנה זהו ויקטור פלקון, שהתלונן על הטרדה מינית מצד המפקדת שלו, שדחפה לו תחתונים משומשים לפרצוף

זוכרים את ויקטור פלקון? בלש משטרת ניו יורק, שהעיר למפקדת שלו שהיא משאירה את התחתונים שלה בכל רחבי חדר ההלבשה המשותף של היחידה, ובתגובה (לטענתו) היא לקחה את התחתונים שלה ומרחה לו אותם על הפנים, וניסתה לדחוף לו אותם לפה? אז שם הסאגה רק התחילה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כשאני אצא, לא יהיה לי כלום". ויקטור פלקון (מרכז) מקבל תעודת הוקרה ממשטרת ניו יורק (צילום: דניס רומנו, דיילי מייל)

 

מאז הגיש את התלונה הפך פלקון מוחרם בתחנה, בעוד שהמפקדת עליה התלונן, אנה מארי גרה, הועברה לתפקיד נוח במנהטן עד לבירור העניין. אמש (שישי) הסלימה מערכת הנקמה של המשטרה בשוטר המתלונן, כשבערב הופיעו בפתח ביתו של פלקון בברוקלין קרוב לעשרה גברים במדים, שוטרים וטכנאי חירום רפואיים. הם לקחו ממנו את התג והאקדח, ודרשו שיתלווה אליהם לצורך הערכה פסיכיאטרית. לדברי פלקון, השוטרים התכוונו לאשפז אותו במוסד סגור "להסתכלות" ל-30 יום.

הוא סירב להתלוות אליהם והתפנה בעצמו לבית החולים NYU-לאנגון שבברוקלין בשל כאבים בחזה. השוטרים לא אמרו נואש והגיעו בעקבותיו לבית החולים, שם אמרו לרופאים שיש לאשפז את הבלש להשגחה, "מחשש שיפגע בעצמו". הרופאים סירבו לשמש חותמת גומי של השוטרים והתעקשו לבצע הערכה עצמאית. הם מצאו את פלקון שפוי ומיושב בדעתו, ושחררו אותו למחרת בבוקר.

שכניו של פלקון אישרו לכתבי הניו יורק דיילי ניוז, קרי בורק ותומאס טרייסי, כי לפחות שלושה שוטרים וכחמישה "טכנאי חירום רפואי" במדים הופיעו. לשאלות הדיירים אמרו השוטרים "פשוט יש לנו כאן מישהו חולה". השכנים תיארו את פלקון כאיש נחמד, "תמיד ג'נטלמן", שלא יידע את שכניו כי הוא שוטר. בראיון לדיילי ניוז אמר פלקון: "הם מנסים לעשות לי אדריאן סקולקראפט. כשאני אצא לא יהיה לי כלום".

 

הועברה לתפקיד נוח במנהטן. מש"קית הבילוש אנה מארי גרה, המואשמת בדחיפת תחתוניה לפיו של פקוד (צילום: פייסבוק)

 

בדבריו כיוון פלקון למקרה מ-2009. אדריאן סקולקראפט היה שוטר מקוף בשכונת בדפורד-סטייבסנט השחורה ברובה, שהקליט על פני שנתיים שיחות עם שוטרים בכל הדרגים השונים כדי להוכיח ששיטת מכסות המעצר שהטילה המשטרה על שוטריה מובילה למעצרי שווא, וכי הצורך המתמיד להראות שיפור במלחמה בפשיעה גורם להימנעות מחקירת תלונות.

לאחר שפנה לדרגים הממונים עליו עם ממצאיו, הוא הוצב בתפקיד משרדי והחל לסבול מהצקות ועוינות, שהגיעו לשיאם כששוטרים התפרצו לביתו וגררו אותו לאשפוז כפוי במוסד פסיכיאטרי, בו שהה ארבעה ימים כשהוא אזוק למיטה ומנוע מביצוע שיחת טלפון, עד שאביו איתר אותו והצליח לשחררו. ב-2015 שולמו לו פיצויים של 600 אלף דולרים ממשטרת ניו יורק ועוד סכום שלא נחשף מבית החולים ג'מייקה בקווינס.

 

אושפז בכפייה לארבעה ימים כי העז לחשוף את שיטת המכסות (צילום: NBC)

 

חברתו לחיים של פלקון מספרת כי כשהגיעו השוטרים לביתו של פלקון ואמרו כי ברצונם שיעבור הערכה פסיכיאטרית "כדי לוודא שהוא בסדר", אמר בן זוגה לאחד מהם: "אתה יודע שאני בסדר". והשוטר ענה "אני יודע שאתה בסדר אבל הפקודות שלי הן לקחת אותך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE