הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
SpaceX הודיעה שתפטר מאות עובדים
הפרויקטים השאפתניים של החברה בבעלותו של אילון מאסק עולים הון עתק, וכדי להתמודד עם הוצאות אלה הוחלט לפטר 10% מכלל כוח העבודה, או כ-600 עובדים. נשיאת החברה הסבירה: "ההחלטה התקבלה בשל הקושי הרב הטמון באתגרים שניצבים מולנו"

חברת SpaceX ברשות אילון מאסק הודיעה ביום שישי שהיא תפטר 600 עובדים, או כ-10% מכלל כוח העבודה שלה, במטרה לצמצם את הוצאותיה לקראת הפרויקט השאפתני של לשלוח חללית מאוישת למאדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת החלל SpaceX (צילום: Shutterstock)

 

"נקטנו בפעולה זו בשל הקושי הרב הטמון באתגרים שניצבים מולנו, אחרת היא לא הייתה הכרחית", כתבה גוון שוטוול, נשיאת החברה, בהודעתה שפורסמה בצהרי יום שישי. עוד אמרה שוטוול שכל העובדים אשר יפוטרו יזכו לפיצוי של שתי משכורות חודשיות וסיוע במציאת תעסוקה חלופית.

ההודעה הפתיעה רבים, שכן SpaceX נחשבת לחברה בריאה מבחינה כלכלית, ורק לפני מספר שבועות שוויה הוערך ב-30 מיליארד דולר. את רוב ההכנסות שלה היא משיגה באמצעות חוזים עם חברות מסחריות ועם הממשלה האמריקאית שבמסגרתם SpaceX משגרת לווינים לחלל, ולעיתים אף משמשת ככלי משלוח לתחנת החלל הבינלאומית.

 

שיגור אספקה לתחנת החלל הבינלאומית בראשית 2018 (צילום: Shutterstock)

 

למרות השווי של החברה, היא מתכננת מספר פרויקטים יקרים ביותר, ולאחרונה העריך אילון מאסק כי 10 מיליארד דולר יידרשו על מנת לפתח את החללית שבאמצעותה בני אדם יגיעו למאדים. פרויקט נוסף, שמוערך גם הוא בעשרה מיליארד דולר, נקרא Starlink והוא יספק אינטרנט מהיר ממה שקיים היום באמצעות רשת לווינים. בהמשך השנה צפויים להתקיים הניסויים הראשונים של פרויקט זה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE