הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו יורק למען איכות הסביבה: שקיות ניילון יוצאו מהחוק
המושל קואומו מנסה לשים דגש גדול יותר על אחת מנקודות הבידול המרכזיות שלו לעומת הממשלה הפדרלית ברשות הנשיא טראמפ, והבוקר הודיע ששקיות הניילון לא יימכרו יותר במדינה. בנוסף, הוא הרחיב את החקיקה בנוגע לבקבוקי פלסטיק מתוך מטרה לעודד מיחזור

אנדרו קואומו, מושל מדינת ניו יורק, הודיע היום (א') על שתי החלטות דרמטיות בנושא איכות הסביבה. הראשונה מרחיבה את הצעת החוק בנוגע לבקבוקי פלסטיק ואילו השנייה צפויה לאסור על השימוש בשקיות ניילון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: Shutterstock)

 

אם תצא אל הפועל, הרחבת החקיקה בנוגע למיחזור בקבוקי פלסטיק תגרום לכך שכמעט כל בקבוק שאינו מכיל אלכוהול יהיה זכאי להחזר של 5 סנט. "בזמן שהממשל הפדרלי מבטל את כל ההתקדמות שעשינו בנושא איכות הסביבה ע"י זה שהוא 'מכר את עצמו' לחברות הנפט ושאר החברות שמזהמות, בניו יורק אנחנו ממשיכים עם מדיניות איכות הסביבה החזקה במדינה", אמר הבוקר קואומו.

"אנחנו נעשה את ככל שביכולתנו כדי לשמר את המשאבים הטבעיים למען דורות ההמשך. ההחלטות לאסור על שקיות ניילון ולעודד מיחזור יובילו לפחות אשפה בקהילות. הן יספקו הגנה על המים ויגרמו לניו יורק להיות 'ירוקה' יותר בעבור כולנו", אמר המושל.

לפני כשנתיים, קואמו חתם על הצעת חוק שדווקא מנעה לחייב לקוחות 5 סנט בעבור רכישת שקיות ניילון, וזאת מכיוון ש"התוכנית הפגומה איפשרה לבעלי החנויות לשמור את הכסף כרווח". כעבור חודש, קואמו הקים גוף מיוחד שמטרתו הייתה למצוא פתרון לסוגייה.

הרשויות במדינה יעבדו ביחד עם בעלי חנויות ועם בכירים ברשויות המקומיות כדי ליישם את התוכנית של המושל, אך גם "לוודא שההחלטות הללו לא פוגעות באופן לא פרופורציונלי בשכבות החלשות", אמר קואמו. עוד סיפר שבקהילות העניות ביותר יסופק סבסוד כדי לא לפגוע בתושבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE