הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר עזיבת המנכ"לית, חברת PG&E הודיעה שתפתח בהליך לפשיטת רגל
מניות חברת תשתיות האנרגיה הגדולה במדינה צנחו ביותר מחמישים אחוזים לאחר שהודיעה כי תפתח בהליכים בסוף החודש. אתמול הודיעה החברה על עזיבת המנכ"לית. העובדים קיבלו התראה מראש של 15 ימים, בהתאם לחוק בקליפורניה

חברת PG&E, חברת תשתיות האנרגיה הגדולה בארצות הברית, הודיעה היום (שני) כי היא נערכת לפשיטת רגל כוללת בעקבות האפשרות שתאלץ לשאת באחריות לשריפות היער הקשות בשנתיים האחרונות.
מניות החברה צנחו ב-55 אחוזים בשעות המסחר המוקדמות בעקבות ההודעה הרשמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מניות החברה צנחו ב-55% בעקבות ההודעה. אתר PG&E (צילום: Shutterstock)

החברה הודיעה כי היא מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל לקראת סוף החודש, ומסרה לעובדים הודעה מוקדמת של 15 יום כפי שדורשים חוקי קליפורניה.

חברת התשתיות, שמחזיקה במספר הלקוחות הגדול בארצות הברית, נמצאת תחת ביקורת קשה וניצבת בפני תביעות משפטיות שעשויות להוביל לפיצויים בגובה של 30 מיליארד דולר.

גיישה ויליאמס, מנכ"לית חברת החשמל של קליפורניה, PG&E, התפטרה מתפקידה. כך הודיעה החברה אתמול (ראשון). ההתפטרות באה על רקע הלחצים הכבדים שמופעלים על החברה לקבל אחריות על שריפות יער קטלניות, ועל סף ההכרזה על פשיטת רגל.

 

אחרי הדיווח על הכוונה לפשוט רגל והורדת דירוג האשראי, הגיע תור המנכ"לית ללכת הביתה. משאית של PG&E לאחר שריפה (צילום: Shutterstock) 

ויליאמס, שקיבלה את האחריות לספק חשמל וגז טבעי למיליוני צרכנים במרץ 2017, תוחלף על ידי היועץ הכללי ג'ון סימון. היא גם עזבה את תפקידה בדירקטוריון החברה.

"בזמן שאנחנו מתקדמים בנושא הבטיחות ובנושאים אחרים, הדירקטוריון זיהה את האתגרים העצומים שהחברה עומדת בפניהם. אנחנו מאמינים שג'ון הוא המנהיג המתאים לחברה", הודיע יו"ר PG&E ריצ'רד קלי, "אנחנו מתמקדים בחיפושים אחר מומחי תפעול ובטיחות, והדירקטוריון מחויב לערוך שינויים נוספים בחברה".

בשבוע שעבר הורידה חברת דירוג האשראי S&P את הדירוג של חברת החשמל של PG&E לדרגה B, הדירוג הנמוך ביותר עבור משקיעים. היא הזהירה מפני הורדות נוספות של דירוג האשראי, בשל החשש כי היא עומדת בפני פשיטת רגל. החברה ניצבת כעת בפני כמה תביעות שדורשות שהיא תישא באחריות לשריפות יער גדולות שהביאו להרס ולמוות.

 

החברה עשויה למצוא את עצמה טובעת בפיצויים. הרוג בשריפת קאמפ

סוכנות הדירוג אמרה כי ייתכן שדירוג חברת החשמל ימשיך לרדת בחודשים הקרובים במידה ולא יינקטו צעדים בוטים על ידי הרשויות כדי לשפר את המצב הרגולטורי. בכך אותתה חברת דירוג האשראי כי היא עלולה לאבד את האמון בכך שהפוליטיקאים יצליחו להציל את החברה.

לפני כן דווח כי PG&E בוחנת אפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל עבור חלק מפעילותה - או עבור כולה. פשיטת הרגל עדיין אינה ודאית וייתכן כי החברה תקבל סיוע כלכלי באמצעות חקיקה שתאפשר להטיל את העלויות הנוספות בשל השריפות לצרכנים עצמם. עם זאת, הסיוע הזה עדיין לא סגור, ולכן החברה פתחה במקביל בבדיקת האפשרות להכריז על פשיטת רגל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE