הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקלה ביטחונית: נוסע חמוש עלה על טיסה בינלאומית בלי שנעצר
נוסע בחברת דלתא התוודה באמצע הטיסה כי הוא חמוש. ב-TSA טוענים כי לתקלה החמורה אין קשר לבעיות כוח האדם שנובעות מהשבתת הממשל. "הנהלים לא בוצעו כראוי"

רשות הביטחון בתעבורה, ה-TSA, אישרה אתמול (ראשון) דיווחים לפיהם נוסע חמוש הצליח לעלות על טיסה בינלאומית של חברת דלתא מאטלנטה לטוקיו. בסוכנות התעקשו כי לאירוע לא היה קשר להשבתת הממשל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנוסע הגיע ליפן ושם חיכו לו אנשי המשטרה. מטוס של חברת דלתא (צילום: Shutterstock)

חברת דלתא הודיע כי הנוסע, שהיה בטיסה שהמריאה ב-2 בינואר, דיווח על הנשק שהוא החזיק, ושיתף פעולה עם הרשויות. הנוסע, שזהותו לא פורסמה, התקבל ביפן על ידי רשויות הביטחון היפניות לאחר הנחיתה של טיסת DL 295 בנמל התעופה הבינלאומי נריטה.

יותר מ-51 אלף אנשי רשות הביטחון בתעבורה עובדים בלי לקבל משכורת מאז ה-22 בדצמבר. ההשבתה הביאה לבעיות של כוח אדם בכמה שדות תעופה, כולל בנמל התעופה הבינלאומי במיאמי.

ה-TSA הודיעה כי האירוע הנדיר הזה, שבו אדם חמוש מצליח לעבור את בדיקות האבטחה, לא נבע בשל בעיות כוח האדם האלה. בהודעה שפרסמה הסוכנות, היא ציינה כי הנהלים לא בוצעו כראוי, וכי הרשות תטיל את האחריות על הגורמים לכך.

השבתת הממשל נכנסת ליומה ה-24 בעקבות חוסר ההסכמה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין הקונגרס שנשלט בידי רוב דמוקרטי על מימון החומה בגבול מקסיקו. מדובר בהשבתה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, ובינתיים איש אינו רואה את האור בקצה המנהרה.

טראמפ, שנותר בבית הלבן במהלך סוף השבוע, אמר כי ההשבתה צפויה להימשך עוד זמן רב, והאשים בכך את הדמוקרטים. "הם אלה שגורמים לזה", אמר הנשיא במהלך ראיון טלפוני עם חדשות פוקס אמש, "ייקח לי לא יותר מ-15 דקות להשיג את העסקה הזאת, ואז כולם יוכלו לחזור לעבודה".

מנגד, הדמוקרטים טוענים כי טראמפ הביא להשבתת הממשל בהתפרצות זעם בגלל שהוא מסרב לחתום על התקציב שניסחו שתי המפלגות בשנה שעברה, ושאינו כולל את 5.7 מיליארד הדולרים שטראמפ רוצה עבור החומה.

ההשבתה, שהחלה ב-22 בדצמבר, שברה את שיא ההשבתות הארוכות, שעד אתמול החזיקה בו השבתת הממשל בשנים 1995-1996 בזמן כהונת ביל קלינטון - שנמשכה 21 ימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE