הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת החוק הזאת תאסור על הבוסים שלכם להציק לכם אחרי שעות העבודה
חברי מועצה בניו יורק מקדמים חוק שיאסור על חברות פרטיות לדרוש מהעובדים להיות זמינים במייל או בהודעות אחרי שעות העבודה. לצער העובדים, היא לא צפויה לעבור

העובדים בתפוח הגדול עומדים לקבל שיפור משמעותי בתנאי התעסוקה. חקיקה חדשה שמקודמת בימים אלה תאסור על חברות פרטיות בעיר ניו יורק לדרוש מהעובדים להיות זמינים מחוץ לשעות העבודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אל תפתחו ציפיות, יכול להיות שעדיין תאלצו להיות זמינים. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

החקיקה, או בשמה "הזכות להיות מנותקים", מקודמת במועצת העיר, וצפויה להקשות על המנהלים בעיר שלא יוכלו עוד להשיג את עובדיהם במיילים ובהודעות טקסט לאחר שעות העבודה. על פי החוק, מקום עבודה שיפר את החוק הזה ייקנס.

ביום חמישי צפוי להיערך דיון על הצעת החוק, למרות התנגדות רחבה מצד המגזר העסקי. חבר המועצה הדמוקרטי מברוקלין, רפאל אספינל, אמר כי הוא העלה את הצעת החוק בגלל "שהמדע ומחקרים מראים כי זה יעיל גם לעובדים וגם למקומות העבודה".

לדבריו, הצעת החוק מבוססת על חקיקה דומה באירופה. הוא ציין עוד כי הצעת החוק מחריגה מקצועות שמחייבים את העוסקים בהם להיות זמינים.

אם אם חושבים שלאספינל יהיה קל לאשר את הצעת החוק עם ראש העירייה דה-בלאזיו - אתם עלולים להתאכזב. דובר העירייה אריק פיליפס אמר כי "בעוד המנהלים צריכים כמובן להתחשב בלוח הזמנים של העובדים, אנחנו לא מתרכזים בחקיקת שעות אימייל". הוא הוסיף כי "ראש העירייה עוסק בתשלום ראוי לעובדים, מתן ביטוח רפואי, שעות מנוחה וחופשה נאותות ופנסיה".

ייתכן שזו הסיבה שחקיקה דומה, עם השינוי היחיד שהיא התייחסה לעובדי הממשל המקומי בניו יורק, תקועה בוועדת המועצה לשירותים ציבוריים ועבודה מאז שנת 2017.

"אני חושב שלעיר יש מחויבות להוביל מדיניות שתאפשר לעובדים שלה יחס יותר הוגן, ושהם יוכלו להתנתק מהעבודה ולהקדיש את תשומת לבם למשפחה ולפנאי", אמר חבר המועצה הדמוקרטי מקווינס, דונובן ריצ'רדס, אחד מיוזמי הצעת החוק התקועה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE