הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לעיני אלפים, החשוד הסתער על הבמה ודקר את ראש העיר למוות
פאבל אדמוביץ', שעמד בראש עיר הנמל גדנסק ב-20 השנים האחרונות, נודע כקול מתקדם וסובלני בפולין שנעשית שמרנית ולאומנית יותר, אבל רציחתו גרפה גינויים מכל חלקי הקשת הפוליטית

ראש עיר הנמל הפולנית גדנסק, פאבל אדמוביץ', מת היום (שני) מפצעיו, יום לאחר שצעיר בעל עבר פלילי הסתער על במה עליה עמד ונאם במסגרת אירוע צדקה עבור בית חולים לילדים בעיר, ודקר אותו בלבו ובבטנו. אלפי אנשים היו עדים לתקיפה אמש נגד אדמוביץ' בן ה-53, שהוחש לבית החולים הסמוך ועבר ניתוח של חמש שעות בטרם נכנע לפציעותיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המאבטחים משתלטים על הרוצח, אולם רק לאחר שביצע את זממו (צילום: פיוטר הוקאלו, AFP)

 

המתקפה הנועזת התרחשה במהלך טקסם הסיום של אירוע צדקה למען בית חולים לילדים בעיר, המכונה "תזמורת חג המולד הגדולה". אדמוביץ' הודה מעל הבמה לכל מי שסייע לגייס כספים לרכישת ציוד רפואי. החשוד בן ה-27, שנעצר מיד, הוא תושב העיר. בעברו הרשעה בגין שוד בנק ותקופת מאסר.

כשנשאל בנוגע למניע, אמר דובר העירייה דריוש וויודז'קו אמר כי החשוד הסתער על הבמה בצעקות והאשים את ראש העיר ומפלגתו בהרשעתו ומאסרו. המאבטחים תפסו את החשוד, אבל לא לפני ששם קץ לחייו של ראש העיר האהוד.

 

פאבל אדמוביץ', 1965-2019. יהי זכרו ברוך (צילום: חשבון הטוויטר האישי)

 

אדמוביץ', שנולד וגדל בעיר הנמל שלחופי הים הבאלטי, הוא דמות ותיקה בחיי הציבור שלה. הוא נבחר למועצת העיר ב-1990 בטרם נבחר לראשות העיר, תפקיד בור החזיק במשך למעלה מעשרים שנה. הבעות ההזדהות עם המנהיג המקומי זרמו מכל פולין. שם הפנים תיאר את המתקפה כ"מעשה של ברבריות חסרת פשר" ונשיא הנציבות האירופית העלה בפייסבוק קריאה "להתפלל למען ראש העיר אדמוביץ'. פאבל, אנחנו איתך".

תמונות ששותפו ברשתות החברתיות מראות אנשים העומדים בתור כדי לתרום דם עבור אדמוביץ', בתגובה לקריאת בית החולים "לתת את התרופה היקרה הזו". אדמוביץ' ייזכר בפולין כקול מתקדם וסובלני, שתמך ללא היסוס בזכויות להט"ב, מהגרים ומיעוטים. "בלבי, גדנסק תופסת את המקום הראשון. אני רוצה גדנסק מודרנית, הוגנת, ידידותית ופתוחה. גדנסק שבה כולם חיים היטב, עובדים, מתפתחים ומגדלים ילדים", כתב על עצמו בעמוד הפייסבוק שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE