הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיירת מהגרים החלה את דרכה מהונדורס לארצות הברית
500 מהגרים החלו את מסעם הארוך אל הגבול, בניסיון לקבל מקלט או מעמד מהגרים במדינה. טראמפ: "רק חומה תעצור אותם". השיירה יצאה מוקדם מהמתוכנן, ככל הנראה בניסיון להקדים את

שיירת מהגרים חדשה החלה אתמול (שני) את מסעה מתחנת אוטובוס בהונדורס אל הגבול עם ארצות הברית. כך אמרו חברים בשיירה לחדשות פוקס. השיירה עזבה את העיר סן פדרו סולה שבצפון המדינה בעיצומה של סערת גשמים. היא יצאה לדרכה מוקדם מהצפוי, וברשתות החברתיות מציינים גולשים רבים כי התכנון המקורי היה לצאת למסע היום לפנות בוקר. ככל הנראה, המהגרים רצו להקדים את יציאתם בשל התחזית שצופה התחזקות בגשמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השיירה יצאה מוקדם מהצפוי, בתקווה להקדים את הסופה הקשה (צילום ארכיון: Shutterstock)

השיירה הזאת דומה לשיירות קודמות: הקבוצה מורכבת מאנשים שונים ומרקע שונה ובהם גם אמהות שנושאות את ילדיהן הקטנים על כתפיהן. עדיין לא ברור היכן השיירה צפויה לעצור למנוחה במהלך מסעה המפרך, אך שיירות קודמות נהגו לעצור בעיר קווימיסטן, שנמצאת 35 מייל מתחנת האוטובוס ממנה יצאו.

במהלך הצעידה, פנו כמה מ-500 המהגרים אל בעלי חנויות בבקשה שיתנו להם אוכל ושתיה למסע. אישה אחת, שסירבה למסור את שמה מחשש לביטחונה, סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי בתה בת ה-9 כבר נאנסה בצורה כה קשה עד שהיא סובלת מבעיות רפואיות.

היא הוסיפה כי היא תבקש מהרשויות בארצות הברית מקלט או מעמד של מהגרת, "בגלל שאי אפשר לחיות עוד בהונדורס".

בשבוע שעבר התייחס הנשיא דונלד טראמפ לשיירה החדשה ואמר כי "אנחנו מנסים לפרק אותה", כך דיווח הניו יורק טיימס. "רחפן לא יעצור אותה, וחיישנים לא יעצרו אותה", המשיך הנשיא, "אבל אתם יודעים מה יעצור אותה? חומה חזקה". בינתיים, למרות השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית - לא נראית חומה באופק. 

 

"רק חומה חזקה תוכל לעצור את השיירה". הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

אם השיירה שהחלה אתמול את דרכה תגיע בהמשך לגבול ארצות הברית, ייתכן כי צפויה לה כניסה קשה למדינה, אם בכלל.

לפני כחודשיים ירו אנשי משמר הגבול גז מדמיע במבקשי מקלט והגירה שהתקרבו לגבול מצידו המקסיקני, ובהם נשים וילדים. "רצנו, אבל כשאתה רץ העשן חונק אותך", סיפרה אנה זוניגה, בת 23, שניסתה לחצות את הגבול עם בתה בת ה-3. מסוקים של ארה"ב נראו מרחפים מעל לאזור הגבול מעברי המקסיקני.

מוקדם יותר סגרה הרשות למכס והגנת הגבולות את מעבר הגבול סן ייסידרו, החוצץ בין טיחואנה שבמקסיקו מדרום לפאתי סן דייגו שבארץ האפשרויות מצפון, לתנועת הולכי רגל וכלי רכב כאחד.

 

"כשאתה רץ, העשן חונק אותך" לפני שעה קלה, בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: רמון אספינוסה, AP)

"בשל ההפגנות הרבות שתוכננו משני עברי הגבול, CBP שיגרה כוחות נוספים לנקודת הכניסה סן ייסידרו ביום ראשון", הודיעה הסוכנות הפדרלית. הכוחות הנוספים, הכוללים אנשי CBP, אנשי משמר הגבול, צוות אוויר ונחתים נשלחו לאזור סן דייגו מאזורים שונים ברחבי ארה"ב לקראת הגעתה הצפויה של השיירה לטיחואנה".

נקודת מעבר הגבול של סן ייסידרו היא ההומה בחצי הכדור המערבי, על פי מנהל השירותים האמריקאי, ועוברים בה בכל יום כ-70 אלף כלי רכב וכ-20 אלף הולכי רגל לכיוון צפון מדי יום. ב-NBC סן דייגו דווח כי כ-20 פעילי זכויות מהגרים וצדק חברתי התכנסו בצד האמריקאי של הגבול למחות על מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE