הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: העירייה תובעת סוכן נדל"ן ישראלי בטענה שהשכיר עשרות דירות ב-Airbnb בניגוד לחוק
העירייה טוענת כי חמישה עובדים של סוכנות הנדל"ן Metropolitan Property Group, ובהם המנכ"ל סמי קטרי, השכירו את הנכסים - ובהם בניין שלם - בניגוד לחוק. בתביעה נטען שאחד מסוכני הנדל"ן פתח לפחות 19 חשבונות באתר, על השמות של אשתו ושל קרוביה

סוכנות נדל"ן במנהטן הרוויחה 21 מיליון דולר על ידי השכרה של יותר מ-130 דירות - כולל בניין שלם ב-East Harlem - באמצעות Airbnb בניגוד לחוק. כך עולה מכתב תביעה שהוגש על ידי העירייה אתמול (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אחד העובדים פתח לפחות 19 חשבונות באתר" (צילום: Shutterstock)

גורמים בעירייה מסרו כי חמישה עובדים בהווה ובעבר בחברת Metropolitan Property Group, ובהם המנהל, סמי קטרי, ישראלי שעבר לניו יורק בשנת 1988. לטענתם, החברה ארגנה 13,691 שהיות עבור יותר מ-75 אלף מבקרים בין השנים 2015-2018.

כחלק מהתכנית, אחד הסוכנים פתח "לפחות 19 חשבונות Airbnb שונים", תוך שהוא משתמש בשמות של אשתו ושל קרובי משפחתה. כך עולה מכתב התביעה.

עורך דינו של קטרי, דגלאס פיק, אמר כי לנתבע ולאשתו, שלי קטרי, "אין שום קשר ל-Airbnb".

לפני כחצי שנה פרסם מבקר העיר ניו-יורק דוח שטוען כי השכרת דירות באמצעות אתר Airbnb העלתה משמעותית את גובה שכר הדירה בעיר. עם זאת, נראה שהנתונים אינם חד-משמעיים.

הדוח משתמש במידע שאספה AirDNA, חברה עצמאית שאוספת ומנתחת מידע ממודעות Airbnb. דוברת מטעם AirDNA אמרה כי הדוח, מטעם המבקר סקוט מ. סטרינגר, הגיע ל"מסקנות שגויות", וכי Airbnb לא משפיעה ממשית על מחירי השכירות בעיר. "המבקר לא יצר איתנו קשר בשום שלב כדי לבקש את עזרתה של AirDNA בהדרכה כיצד לקרוא את המידע, מה שהוביל למספר טעויות גדולות בפרשנות של הנתונים", מסרה הדוברת אביגייל לונג בהצהרה.

סשה אוון, דוברת מטעם המבקר, תמכה במסקנות הדוח ואמרה כי "הדוח בחר בגישה אמפירית ומבוססת מידע לניתוח השפעתה של Airbnb וחלקה זאת עם הציבור". בתגובה לטענות החברה אמרה אוון כי "לא מפתיעה ש-AirDNA תתקוף דוח מהימן כזה - כשהם עצמם תלויים בהצלחתה של Airbnb", היא הוסיפה.

בדוח המבקר נטען כי Airbnb הקלה על השכרת דירות לתיירים, אך במקביל היא מוציאה מהשוק דירות עבור דיירים לתקופה ארוכה ומעלה את מחירי השכירות ב-616 מיליון דולר נוספים ב-2016. הדוח השתמש בניתוח רגרסיבי כדי להשוות מה היה יכול להיות שכר הדירה ב-55 שכונות אם אלפי דירות לא היו מוצעות בידי Airbnb בין השנים 2009 ו-2016.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE