הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות דבריו של סטיב קינג, בית הנבחרים מגנה את העליונות הלבנה
ברוב של 424-1 קבע בית הנבחרים שעליונות לבנה ולאומנות לבנה הן ביטויים רוויי שנאה שמנוגדים לערכים המכוננים של האומה האמריקאית. קינג, שהודח מתפקידיו בועדות הקונגרס בעקבות דבריו הבוטים בראיון לניו יורק טיימס, היה בין התומכים בהצעה

בית הנבחרים העביר היום (שלישי) ברוב נחרץ החלטה שמגנה עליונות לבנה ולאומנות לבנה, כתוצאה מהסערה הציבורית שעוררו דבריו של חבר הקונגרס סטיב קינג, רפובליקן מאיווה, בראיון לניו יורק טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא יכהן בועדות הקונגרס עד 2020. סטיב קינג (צילום: Getty)

ההחלטה שאושרה לא מתייחסת ישירות לקינג או לתפקידו הציבורי ורק קובעת כי "בית הנבחרים דוחה פעם נוספת את הלאומנות הלבנה והעליונות הלבנה (White Supremacy) בהיותן ביטויים רוויי שנאה של חוסר סובלנות, שמנוגדים לערכים המכוננים של האומה האמריקאית". היא אושרה ברוב של 424 תומכים – בהם קינג עצמו – ומתנגד אחד, בובי ראש, דמוקרט מאילינוי. ראש הסביר את התנגדותו להצעה בהיותה רכה מדי והוסיף: "אף שאני מגנה נחרצות את העליונות הלבנה והלאומנות הלבנה, עמדתי לא השתנתה. כל דבר שהוא פחות מצנזורה הוא שטחי".

בשבוע שעבר צוטט קינג בראיון לטיימס כאומר "לאומן לבן, תומך עליונות לבנה, התרבות המערבית – איך הביטויים האלה הפכו לפוגעניים? למה ישבתי בשיעורים שלימדו אותי על המצוינות של ההיסטוריה והתרבות שלנו?" דבריו של קינג, בעל היסטוריה ארוכה של אמירות פרובוקטיביות ושנויות במחלוקת, עוררו סערה חוצת מפלגות. חברי קונגרס וסנאט רבים קראו להתפטרותו ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל אף הציע לו לשקול "כיוון מקצועי אחר".

בעקבות דבריו של קינג והתגובה החריפה להם הוא הודח אתמול (שני) מכל תפקידיו בועדות בית הנבחרים השונות – ועדת המשפט, ועדת החקלאות וועדת העסקים הקטנים – ולא יוכל לכהן בהן עד 2020. בתגובה הוא טען כי דבריו הוצאו מהקשרם והוסיף כי החלטת מנהיג המיעוט הרפובליקני בקונגרס, קווין מק'ארתי מקליפורניה, להדיח אותו מתפקידיו היא "החלטה פוליטית שמתעלמת מהאמת".

 

מציע לו לחפש כיוון מקצועי אחר. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל (צילום: Getty)

האמת, לטענת קינג, היא שהוא אינו לאומן לבן ולא תומך בעליונות לבנה. בתגובה לכך ראוי להזכיר כי ב-2013 אמר קינג כי על כל מהגר בלתי חוקי שהופך למצטיין הכיתתי "יש מאה אחרים ששוקלים 130 פאונד ויש להם שרירים עצומים כי הם סוחבים 75 פאונד של מריחואנה מעבר לגבול". ב-2017 אמר קינג ש "איננו יכולים לבנות מחדש את הציוויליזציה שלנו עם ילדים של מישהו אחר", תוך שהוא מצייץ תמיכה בלאומן אנטי-מוסלמי מהולנד. שום צעדים לא ננקטו נגד קינג בעקבות התבטאויותיו בעבר אף שיושבי ראש הבית בשנים אלה הביעו את סלידתם מהן. הנשיא דונלד טראמפ, הנחשב מקורב לחוגי ימין קיצוני התומכים בעליונות לבנה, לא התייחס לדבריו של קינג ובתגובה לשאלת עיתונאים בנושא טען כי אינו מכיר את פרטי הפרשה"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE