הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית משפט פדרלי דחה שלוש בקשות לצווי מניעה שיקלו על העובדים שנפגעים מהשבתת הממשל
איגוד בקרי התעופה ואיגוד עובדי משרד האוצר הגידו שתיים מהבקשות, השלישית הוגשה על ידי קבוצת עובדים שלא במסגרת איגוד מקצועי. לדברי השופט, הרשות השופטת "אינה, ואינה יכולה לשמש, אמצעי מינוף"

בית משפט פדרלי דחה שלוש תביעות שהגישו עובדים פדרליים שנפגעו מהשבתת הממשל. השופט ריצ'רד לאון מבית המשפט הפדרלי של מחוז קולומביה – וושינגטון הבירה – פסק היום (שלישי) אחרי הצהרים לרעת העובדים בשלוש בקשות שונות לצווי מניעה. שתיים מהן הוגשו על ידי איגודי עובדים והשלישית על ידי קבוצת עובדים שלא במסגרת איגוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בקרי התעופה היו בין המפגינים מחוץ לגבעת הקפיטןל השבוע בדרישה לסיים את ההשבתה (צילום: AP)

הבקשה הראשונה הוגשה על ידי איגוד בקרי התעופה הלאומי, שביקש מבית המשפט לחייב את הממשל לשלם לעובדים שמוזעקים לעבודה אך אינם מקבלים שכר. בקרי התעופה מוגדרים כעובדים חיוניים ולכן נדרשים לעבוד על אף ההשבתה, אולם שכרם מעוכב כל עוד היא נמשכת. אף שבדומה להשבתות הקודמות הקונגרס אישר הצעת חוק שקבעה כי כל עובד פדרלי שיעבוד במהלך ההשבתה יקבל תשלום רטרואקטיבי עם החזרת הממשל לפעילות, עד הפתיחה מחדש העובדים ממשיכים לא לקבל כסף.

השופט לאון נימק את החלטתו בהפרדת הרשויות בממשל הפדרלי. לדבריו, הקונגרס הוא זרוע הממשל היחידה שיש לה סמכות חוקתית לאשר מימון, וכי הרשות השופטת "אינה, ואינה יכולה לשמש, אמצעי מינוף". השופט לאון הוסיף כי "אנחנו זרוע ממשל עצמאית ושווה בכוחה, אפילו אם אנחנו עצמנו לא יכולים להשאיר את האורות דולקים".

תביעה נוספת הוגשה על ידי האיגוד הלאומי של עובדי משרד האוצר, שטען כי חיוב עובדים לעבוד ללא שכר מפר את ה-Antideficiency Act, החוק "נגד מחסור" שאמור למנוע מגופים פדרליים להוציא כספים על חשבון הכנסות עתידיות או מעבר ליכולת התקציב שלהם. האיגוד דרש צו מניעה שיאפשר גם לעובדים הכרחיים לסרב לעבוד בזמן השבתת הממשל.

 

מוגדרים כעובדים חיוניים אך לא מקבלים שכר. בקרי תעופה (צילום: BBC, למצולמים אין קשר לכתבה)

הבקשה השלישית הוגשה על ידי קבוצת עובדים שלא במסגרת איגוד. בבקשה זו ביקשו העובדים צו מניעה שיאפשר גם לעובדים הכרחיים להחליט אם לבוא לעבודה או לא בזמן השבתה, וזאת על מנת לאפשר למי שמעוניין בכך לעבוד בינתיים בעבודה אחרת כדי להתמודד עם הוצאותיו.

כאמור, כל שלוש הבקשות לצווי מניעה נדחו, אך השופט כן קבע דיון לשמיעת טיעונים בנושא הדרישות האחרות שהופיעו בתביעות העובדים. הדיון נקבע לסוף החודש מאחר שבית המשפט מתוקצב על ידי הממשל ופעילותו נמשכת כרגיל. בתי משפט פדרליים אחרים, שפעילותם ממומנת מאגרות וממעט חסכונות, עשויים להפסיק את פעילותם ביום שישי הקרוב אם לא ימצא פתרון להשבתה עד אז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE