הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיגוע התאבדות בסוריה: מספר חיילים אמריקאיים נהרגו, דעאש נטל אחריות
מאז 2014 נהרגו בסוריה רק שני חיילים אמריקאיים. פיגוע ההתאבדות מוכיח שלמרות הצהרת טראמפ בהודעתו על ההחלטתה לסגת מסוריה, דעאש ממש לא הובס

מספר לא ידוע של חיילים אמריקאים נהרגו בפיצוץ שארע מוקדם יותר היום (רביעי) בעיר מאנביג' שבצפון סוריה, סמוך לגבול הטורקי. ארגון הטרור המוסלמי דעאש (ISIS) נטל אחריות על האירוע. אחד הדיווחים טוען לארבעה חיילים הרוגים ושלושה פצועים באירוע בו נהרגו לפחות 15 בני אדם ונפצעו עשרות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת החנויות שנפגעה בפיגוע בשוק בעיר מאנביג' (צילום: סוכנות הידיעות ANHA)

בהודעה רשמית שנמסרת מטעם דובר מבצע "נחישות מובנית" (Inherent Resolve), שמה של המשימה המשותפת בהובלה אמריקאית בסוריה, נכתב: "חיילים אמריקאים נהרגו מפיצוץ בזמן שערכו סיור שגרתי בסוריה היום. אנחנו עדיין אוספים מידע ונפרסם פרטים נוספים במועד מאוחר יותר". ההודעה לא פירטה כמה חיילים נהרגו. עד לתקרית היום, נהרגו בסוריה רק שני חיילים אמריקאים מאז החלה המעורבות האמריקאית במדינה על רקע מלחמת האזרחים הקשה בה ב-2014.

סוכנות הידיעות "אמאק" המזוהה עם דעאש דיווחה כי הפיצוץ נגרם על ידי מחבל מתאבד עם חגורת נפץ. דובר המועצה הצבאית של מאנביג', שרוון דארוויש, צייץ על "פיצוץ ברחוב השוק ההומה של מאנביג', דיווחים ראשוניים על נפגעים". ארגון זכויות אדם סורי שיושב בבריטניה דיווח שלפחות שמונה בני אדם נהרגו אך לא פירט את זהותם.

 

נטלו אחריות על הפיגוע. כוחות דעאש בסוריה (צילום: Freedom House)

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הודיעה כי הנשיא דונלד טראמפ תודרך על התקרית ולא הוסיפה. הפיגוע היום ארע פחות מחודש לאחר שטראמפ הודיע כי בכוונתו להסיג את הצבא האמריקאי מסוריה. בהודעה על החלטתו שפרסם בטוויטר הצהיר טראמפ: "ניצחנו את דעאש. הבסנו אותם והבסנו אותם קשה. השתלטנו מחדש על המדינה ועכשיו הזמן של כוחותינו לשוב הביתה". כיום יש כאלפיים חיילים אמריקאיים במדינה ולוח הזמנים לעזיבתם אותה טרם פורסם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE