הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חסרי בושה: חברי קונגרס נפגשו עם מכחיש שואה ידוע לשמצה
לא מעט גופים, לרבות הליגה נגד השמצה, מגדירים את צ'אק ג'ונסון כמכחיש שואה מובהק לאחר שפקפק בשימוש בתאי גזים וטען שהוא "קונה את ההסבר ש-250 אלף איש מתו בעקבות מחלה". אתמול הוא קיבל את הבמה הנדרשת מחברי קונגרס, ולא בפעם הראשונה. לאחר פרסום הפרשה, חברי הקונגרס טענו שלא ידעו על עברו

צ'אק ג'ונסון, מכחיש שואה וגיבור בקרב חברי הימין האלטרנטיבי, נפגש אתמול בבית הנבחרים עם שני חברי קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית, כך דווח באתר "דיילי ביסט".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברי הקונגרס האריס ורו (עם עניבות אדומות, מימין) ומכחיש השואה צ'אק ג'ונסון (מחזיק ביד ימינו טלפון נייד), אתמול בגבעת הקפיטול (צילום: טוויטר)

 

הסיפור עלה לכותרות אתמול לאחר שהועלתה תמונה של ג'ונסון כשהוא נפגש עם חבי הקונגרס אנדי האריס ופיל רו, המייצגים את מרילנד וטנסי, בהתאמה. השניים המתינו לג'ונסון באולם הכניסה והחלו ללכת יחדיו לאחר שהוא עבר בהצלחה את הבידוק הביטחוני.

ג'ונסון, לשעבר כתב באתר החדשות השמרני "ברייטברט", מכחיש את גודל האסון שהתרחש במהלך השואה ומפקפק בכך ששישה מיליון יהודים נרצחו בשל דתם. "מעולם לא האמנתי שמספר ההרוגים עומד על שישה מיליון ולא אחשוב כך לעולם. אני חושב ש-250 אלף הרוגים כתוצאה מקדחת הבהרות זו השערה הרבה יותר סבירה", כתב ג'ונסון בשנת 2017. עוד סיפר כי "אני חושב שהפצצת גרמניה ע"י בעלות הברית היוותה פשע ואני מסכים עם דיויד קול בנוגע לאושוויץ והעובדה שלא השתמשו בתאי גז".

לאחר שכתב את הדברים באתר "רדיט" וגרם לרבים לבקר אותו, הוא ניסה לתרץ את דבריו בכך שניסה "לבחון את חברות הטכנולוגיה השונות בכל הנוגע למדיניות חופש הביטוי", אולם הסבר זה לא התקבל על הליגה נגד השמצה, שעדיין מגדירה אותו כמכחיש שואה. "איני מכחיש שואה ומעולם לא הייתי כזה. אני מאמין ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה בצורה אכזרית, לרבות השימוש בתאי גז". לג'ונסון קשרים רבים בתוך הימין האלטרנטיבי ובעברו אף ניסה לארגן אירוע תרומת כספים לאתר "דיילי סטורמר" המזוהה עם תנועת הנאו-נאציזם האמריקאית. 

 

"מעולם לא האמנתי שמספר ההרוגים עומד על שישה מיליון": מכחיש שואה הוזמן לבית הנבחרים (צילום: בוסטון גלוב)

 

חברי הקונגרס אשר נפגשו עמו ניסו להתגונן על הפגישה עם ג'ונסון וסיפרו שלא ידעו על עברו: "נפגשנו כדי לדון בנושא של גנטיקה ובדיקות דנ"א ולא הייתי מודע לקשרים הבעייתים של ג'ונסון. כמובן שאני מגנה בכל תוקף את העליונות הלבנה ואת האנטישמיות", נכתב בהודעה שפורסם ע"י לשכתו של חבר הקונגרס האריס. "חבר הקונגרס רו לא היה מודע לנקודת המבט של ג'ונסון והשניים כלל לא שוחחו על הנושא. לו היה מכיר בעברו, חבר הקונגרס לא היה מסכים להיפגש עמו. לעליונות לבנה ואנטישמיות אין מקום בחברה שלנו", כלשון ההודעה.

אין זה הפעם הראשונה שג'ונסון נפגש עם בכירים בממשל, ורק בשנה שעברה הוא הוזמן לצפות בנאום מצב האומה ע"י חבר הקונגרס מאט גץ, רפובליקני מפלורידה. עוד קודם לכן אירגן גץ פגישה בין ג'ונסון וחבר הקונגרס לשעבר דיינה רורבאקר עם ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר "ויקיליקס".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE