הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכנים פדרליים טוענים: עדות השקר של מייקל כהן בפני הקונגרס - בהוראתו האישית של טראמפ
כך לדברי השניים שבקיאים בפרטי עדותו בפני התובע המיוחד רוברט מולר שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016. לטענתם, כהן העיד שטראמפ הורה לו לומר שהמגעים להקמת "מגדל טראמפ" במוסקבה הסתיימו מוקדם מתאריך סיומם בפועל, שהיה עמוק בתקופת מסע הבחירות

הנשיא דונלד טראמפ הורה לעורך דינו ויד ימינו מייקל כהן לשקר לקונגרס בנושא המגעים להקמת "מגדל טראמפ" במוסקבה, כך מדווח אתר החדשות באזפיד בהתבסס על דבריהם של שני סוכנים פדרליים המקורבים לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר. על פי הדיווח, טראמפ אף הביע תמיכה בתכנית שיזם כהן לנסוע לרוסיה במהלך מסע הבחירות לנשיאות כדי להפגש אישית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולהניע את תהליך בניית המגדל. "תגרום לזה לקרות", אמר טראמפ לכהן, על פי המקורות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שפל חדש בהתנהלות. טראמפ וכהן (צילום: רויטרס)

אף שטראמפ הכחיש כי היו לו עסקים כלשהם ברוסיה, כהן טוען כי טראמפ וילדיו דונלד ג'וניור ואיוונקה קיבלו ממנו דיווחים שוטפים על התקדמות הפרויקט במוסקבה.

מייקל כהן נידון בדצמבר האחרון לשלוש שנות מאסר בגין עבירות מס והפרת חוקי מימון בחירות. עקב שיתוף הפעולה המקיף שלו עם חקירת מולר לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, הסתפק התובע המיוחד בעונש זה ולא ביקש כי יוטל על כהן עונש נוסף, לאחר שהורשע במתן עדות שקר לקונגרס בנושא יוזמות הנדל"ן של טראמפ במוסקבה. כעת אומר כהן כי עדות השקר ניתנה בהוראתו של טראמפ עצמו.

על פי המקורות, כהן מסר בעדותו בפני התובע המיוחד כי לאחר הבחירות, כשהוא כבר הנשיא הנבחר, טראמפ הורה לו לשקר לקונגרס על הזמן בו הסתיימו המגעים עם הרוסים להקמת המגדל. כהן העיד תחילה כי המשא ומתן הסתיים בינואר 2016 – זמן רב לפני שטראמפ נבחר כמועמד הרפובליקני לנשיאות ולפני תחילת הקמפיין עצמו – וזו הייתה עדות השקר. לטענת המקורות, טראמפ אישית הורה לו להעיד שהמגעים הסתיימו מוקדם מכפי שהסתיימו בפועל וזאת על מנת לטשטש את מעורבותו.

 

קיבלו עדכונים שוטפים? דונלד ג'וניור ואיוונקה טראמפ (צילום: Getty)

חשיפה זו אינה הפעם הראשונה בה מתגלה כי הנשיא ניסה לכאורה לשבש את חקירת מולר וה-FBI לבחינת המעורבות הרוסית, אולם היא כן מציגה שפל חדש בהתנהגותו של טראמפ, שמורה לאדם שעובד עבורו לשקר בעדותו לבית הנבחרים האמריקאי.

במהלך הקמפיין טראמפ הכחיש נמרצות שהיו לו אינטרסים עסקיים ברוסיה, אולם מאחורי הקלעים הוא דחף להקמתו של מגדל טראמפ במוסקבה,שהוא קיווה כי יכניס רווחים של 300 מיליון דולר. לטענת המקורות, טראמפ נפגש לפחות עשר פעמים עם כהן כדי לדון בהתקדמות הפרויקט במהלך הקמפיין עצמו.

דונלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ מסרו שניהם כי הייתה להם ידיעה קלושה על היוזמה להקמת מגדל במוסקבה, מה שלטענת המקורות סותר את גרסתו של כהן. כהן צפוי להעיד בפני ועדת הפיקוח והביקורת של הקונגרס ב-7 בפברואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE