הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מערכת בתי המשפט הפדרליים בדרך להצטרף להשבתה
בתי המשפט זוכים למימון פעילותם גם מאגרות בתי משפט ולא נשענים רק על מימון מהקונגרס, אולם זה לא מספיק. אם לא ימצא פתרון למחלוקת מימון החומה שיחזיר את הממשל לפעילות סדירה, גם בתי המשפט הפדרליים ישלחו אלפי עובדים לחופשה כפויה. על פי החוקה השופטים ימשיכו לקבל תשלום

מערכת בתי המשפט הפדרליים נערכת להצטרפות להשבתת הממשל, מאחר שמשאביה הולכים ואוזלים ובהיעדר תקציב שיועבר רק עם חזרת הממשל לפעילות מלאה בתי המשפט לא יוכלו להמשיך לפעול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יצטרף להשבתה? בית המשפט העליון (צילום: Getty)

כבר עתה מורגשת השבתת הממשל במסדרונות בתי המשפט: על פי דיווח בניו יורק טיימס, הוצאות הנסיעות צומצמו משמעותית והופסקה העסקת עובדים חדשים. עורכי דין פרטיים שמונו על ידי בית המשפט לייצג נאשמים חסרי אמצעים עובדים ללא תשלום, כמו עובדים פדרליים רבים אחרים. על פי הנהלת בתי המשפט, דיונים בתביעות אזרחיות בהם מעורב משרד המשפטים נדחים למועד לא ידוע.

אם אכן יאזלו משאבי מערכת המשפט הפדרלית, שרצה בשבועות האחרונים על רזרבות תקציב, תצטמצם הפעילות ל "מתכונת חירום". אלפי עובדים יפסיקו לקבל תשלום ועובדים אחרים יוצאו לחופשה כפויה. תיקים אזרחיים יוקפאו ומושבעים יאלצו להמתין לתום השביתה כדי לקבל תגמול על שירותם. השופט רובן קסטילו מבית המשפט הפדרלי במחוז הצפוני של אילינוי, שכולל את שיקגו, אמר לטיימס: "כבר עכשיו אנחנו נאלצים למיין את מעשינו בין מה שאנחנו יכולים לעשות ומה שלא".

השבתת מערכת המשפט, אם אכן תקרה, עשויה להפעיל לחץ כבד במיוחד על הנשיא דונלד טראמפ לסיים את ההשבתה. אף שטראמפ וממשלו מנסים להמעיט בחומרת ההשבתה ולמזער את נזקיה דרך הזעקת עובדים גם בסוכנויות מושבתות, להשבתה של מערכת המשפט יהיה אפקט משמעותי על כל הגופים והאזרחים שנזקקים לשירותיה. מערכת בתי המשפט הפדרליים, עם 33 אלף עובדים ברחבי המדינה, היא אחת הזרועות הביצועיות עם התקציב הקטן ביותר של הממשל: שמונה מיליארד הדולר שהם תקציבה השנתי מהווים פחות מחצי אחוז מהתקציב השנתי הכולל של הממשל הפדרלי.

 

כבר עכשיו נאלצים לקבל החלטות קשות. השופט רובן קסוילו מאילינוי (צילום: AP)

בשונה מזרועות ממשל אחרות, מערכת בתי המשפט נשענת גם על מימון בדמות אגרות בית משפט שמשלמים צדדים מעורבים ולכן הצליחה להמשיך לפעול כמעט כרגיל גם במהלך כמעט החודש של השבתת הממשל. אבל גם משאבים אלו הולכים ומתדלדלים ואלא אם ימצא פתרון להשבתה הממושכת, בתוך שבוע – לכל היותר שבועיים – המערכת תצטמצם לפעילות חירום בלבד. בית המשפט העליון, בתי המשפט הפדרליים לערעורם, בתי משפט מחוזיים ובתי משפט לענייני פשיטות רגל יקבלו כל אחד החלטה פרטנית אם להמשיך לפעול ובאיזה אופן. על פי החוקה, השופטים הפדרליים ימשיכו לקבל תשלום גם במהלך ההשבתה.

ההשבתה שנכנסה היום (שישי) ליומה ה-28 וכבר הפכה לפני כמה ימים להשבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית לא מגלה סימני סיום. להבות המאבק בין טראמפ המתעקש על מימון לבניית החומה בגבול הדרומי עם מקסיקו ובין ראשי הדמוקרטים הסנאט ובקונגרס המתנגדים לכך, לא שוככות ואף הסלימו לכדי מאבק אישי בין טראמפ וננסי פלוסי, מנהיגת הרוב הדמוקרטי בקונגרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE