הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות הרוגים בפיצוץ בצינור דלק במקסיקו
עשרות נהרגו בוודאות ועוד כמעט מאה נוספים נעדרים לאחר שצינור דלק התפוצץ בעקבות ניקוב בלתי חוקי למטרת גניב במקסיקו. הנשיא לופז אוברדור נדר להמשיך במאבק נגד תעשיית הגניבות, העולה למקסיקו 3 מיליארד דולר בשנה

צוותי זיהוי פורנזי עמלו קשות להפריד ולספור את ערימת הגופות החרוכות במרכז מקסיקו היום (שבת) לאחר שכדור אש עצום התפרץ בשעת לילה מאוחרת אמש מתוך נקב בלתי חוקי בצינור דלק, והביא למותם של לפחות 66 בני אדם. למעלה מ-85 בני אדם רשומים כנעדרים בעת שקרובי ההרוגים וקהל סקרנים התקבצו בזירת האסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

מרחק מטרים ספורים מן המקום בו עובר הצינור בשדה אספסת, נדמה שהמתים נפלו בערימות, כנראה תוך כדי שהם מועדים זה על זה ומנסים לסייע אחד לשני ברגעים לאחר התפרצות גייזר הבנזין. הדליפה נגרמה מניקוב בלתי חוקי למטרת גניבה של הצינור, השייך לחברת הנפט הלאומית פטרוליאנוס מקסיקנוס (פמקס), בעיירה הקטנה טלאהואלילפן, כ-100 קילומטרים מצפון לבירה מקסיקו סיטי.

צילומי וידאו מראים עשרות אנשים, באווירה עולצת, מתכנסים בשדה בו נפרץ הצינור. רגע לאחר מכן מראים הצילומים להבות מתפרצות על רקע שמי הלילה, והצינור מתחיל לבעור בעצמו. אנשים נמלטו בצרחות מן הפיצוץ, חלקם בוערים בעצמם. לאור היום בשבת בבוקר, כמה מן המתים שכבו על הגב, זרועותיהם פשוטות בייסורים. חלקם כיסו את חזיהם בניסיון אחרון להתגונן מן הלהגות. גופות אחרות נראו כמי שהתחבקו נוכח המוות.

 

 

 

רבים מן ההרוגים היו צעירים שניסו להביא למשפחותיהם רווח בלתי צפוי בדמות דלק חינם שנאסף מן הפרצה בצינור. האסון מגיע שלושה שבועות לאחר שהנשיא הטרי אנדרס מנואל לופז אוברדור, המכונה 'אמלו', פתחו במתקפה נגד כנופיות גנבי הדלק שקדחו בצינורות כמות מדהימה של 12,581 חורים בצינורות הנפט במדינה בעשרת החודשים הראשונים של 2018 בלבד - ממוצע של 42 גניבות ביום.

במסיבת עיתונאים שנערכה השכם היום בבוקר, לופז אוברדור נדר להמשיך את המאבק נגד התעשייה הבלתי-חוקית של גניבות הדלק, שהיקפה מוערך בשלושה מיליארד דולר בשנה. "אנחנו נכחיד את התופעה הזו שגורמת לא רק להפסדים חומריים, השוק השחור הזה של הדלק, אלא גם לסכנה ולאובדן של חיי אדם".

 

המאבק הגדול הראשון של הנשיא הטרי (צילום: סקיי ניוז)

 

לופז אוברדור פתח במתקפה נגד הניקוב הלא-חוקי בצינורות הדלק זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו באחד בדצמבר, ושיגר 3,200 נחתים להגן על הצינורות ובתי הזיקוק. ממשלו גם סגר צינורות כדי לזהות ולהרתיע מפני ניקובים פליליים, ועבר להסתמך על שינוע דלק במכליות. אולם אין במדינה די מכליות, והתורים הארוכים בתחנות הדלק גורמים למצוקה במספר מדינות.

בעיירה טלאהואלילפן נתלתה רשימה ארוכה ומצמררת של קורבנות על חלון המרפאה המקומית, שם חיכו עשרות קרובים לשמוע דבר על החיפוש אחר יקיריהם. מרסיאל סרבאנטס חושש שאחיו, איסאק אוריאל, הוא בין אלה שאבדו בפיצוץ בליל שישי. הוא מצא את רכבו של האח חונה לצד השדה בו אירע הפיצוץ, ואין מענה מן הטלפון שלו. "אנשים כבר יודעים במה הם מסתבכים כאן", אמר, מתעטף בשמיכה כנגד הקור, "אבל הם לא באמת מבינים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE