הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח חדש מגלה שמדיניות הפרדת הילדים היתה מוקדמת ונרחבת משחשבו
גם ממשלים אחרים הפרידו ילדים מהבגירים עמם הגיעו לגבול, כשהבגירים היו מבריחים ולא ההורים האמיתיים, או לא כשירים להורות. אבל ממשל טראמפ הכפיל את התופעה פי 12 בשנתו הראשונה בשלטון

דו"ח של הממשל הפדרלי שפורסם השבוע קובע כי ממשל טראמפ כנראה הפריד בין אלפי ילדים למשפחותיהם יותר מכפי שפורסם בעבר, אולם המאמץ הפדרלי לאתר את הילדים הללו כה כושל עד שהמספרים המדויקים אינם ידועים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרבה יותר מכפי שמישהו חשב. 

 

הדו"ח שפירסם המפקח הכללי של משרד הבריאות ושירותי האנוש קובע כי איש לא ניהל ספירה שיטתית של הילדים שהופרדו ממשפחותיהם עד להגשת תביעה משפטית באביב שעבר, כנגד מדיניות "אפס הסובלנות" של ממשל טראמפ, במסגרתו הוגשו תביעות פליליות נגד מי שנתפסו חוצים את הגבול שלא כחוק, במקום תביעות אזרחיות כפי שהיה נהוג עד השבעת הנשיא הנוכחי - והאישומים הפליליים הם ש"חייבו" את הפרדת המשפחות.

כתוצאה מן התביעה, הממשל זיהה כ-2,700 ילדים מופרדים המוחזקים על ידיו, נכון לחודש יוני. מתוכם מאות תינוקות ופעוטות. אולם בדו"ח כותבים בכירי משרד הבריאות שמספר הילדים המופרדים נסק כבר החל משנה קודם לכן, סמוך לאחר כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד.

גם בממשלים קודמים הפרידו לעתים בין ילדים לבגירים שליוו אותם, בין אם בשל חשש מבוסס כי הבגירים המלווים אינם הורי הילדים האמיתיים אלא מבריחים, או כשכן היה מדובר בהורים אלא שהם נראו בלתי-כשירים לאחריות שבטיפול בילדים.

 

לא ספרו, לא עקבו - הפרידו, כלאו ופיזרו במוסדות (צילום: ABC)

 

בסוף 2016, על סף סיום תקופת הנשיאות של ברק אובמה, היו ילדים שהופרדו מן הבגירים שעמם הגיעו לגבול 0.3% מכלל הקטינים הבלתי-מלווים (שרובם המכריע בני נוער העושים את המסע המפרך לארה"ב לבדם, בתקווה לחיים טובים יותר). עד אוגוסט 2017 נסק שיעורים של הילדים המופרדים ל-3.6% - עלייה של פי 12. במאי האחרון הכריז ממשל טראמפ כי יגביר את קצב הפרדת הילדים ממשפחותיהם וגרם להזדעקות עולמית, שאילצה אותו לסגת ולהכריז על הפסקת המדיניות, אולם גם לאחר מכן התפרסמו דיווחים על המשכה.

הדו"ח שפורסם היה הראשון בסדרה של "תדרוכי נושא" שמתכנן המפקח הכללי של משרד הבריאות לפרסם בנוגע למערכת הטיפול בקטינים הבלתי מלווים, הנשלחים לרשת של מוסדות פרטיים (לרוב מזרמים נוצריים מסוימים, שחלקם הציעו את הילדים לאימוץ לזוגות לבנים) המנוהלים בידי עמותות מסוגים שונים ומפוזרים בכל רחבי ארה"ב.

המוסדות הללו אמורים לשמש בית זמני לצעירים בזמן שמשרד הפליטים ועובדים סוציאליים מחפשים אחר נותני חסות אפשריים, לרוב קרובים בגירים הנמצאים בארה"ב כחוק, שעמם יוכלו לחיות בזמן שהליכי ההגירה שלהם מתנהלים. הדו"חות הבאים יתמקדו בבדיקות הרקע לעובדים במוסדות הללו ונהלי בקרה אחרים על איכות המועסקים, אופן תגובתם למקרים בהם הילדים ניזוקים, ואת יכולתם לספק טיפול רפואי ונפשי הולם.

 

המחאה עבדה, וממדי התופעה ירדו - אך היא לא נעלמה (צילום: AP)

 

על פי הדו"ח, הסיבה הנפוצה ביותר שנתנו בכירי הממשל ל-118 הההפרדות האחרונות שבוצעו היתה שלהורים היה עבר פלילי. אולם המידע על עברם של ההורים היה כה חלקי ומקוטע עד שכלל לא ברור שההגדרה "עבר פלילי" כוללת רק אישומים מהסוג המצדיק הפרדת ילדים מהוריהם.

האגודה האמריקאית לזכויות האזרח (ACLU), שתבעה את הממשל בשל מדיניות ההפרדה, אמרה בתגובה לדו"ח שפורסם ביום חמישי כי הוא "מאשר מחדש כי לממשל מעולם לא היתה תמונה ברורה של כמה ילדים נקרעו מחיק הוריהם... אנחנו נפגוש אותם שוב בבית המשפט בשל חשיפה זו". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE