הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאן אתם ממהרים? זה עלול להעלות את הסיכון שלכם להשמנת יתר
החוקרים בדקו את הקשר בין קצב האכילה לבין הסיכון לעלות במשקל ומצאו שמי שאוכלים לאט יכולים לצמצם את הסיכון ב-42 אחוז בהשוואה למי שאוכלים מהר

ככל שאתם אוכלים מהר יותר, כך סביר יותר שתסבלו מעודף משקל. כך עולה ממחקר חדש. חוקרים יפנים בדקו 59,717 אנשים שאובחנו עם סוכרת סוג 2. בבדיקות תקופתיות, שנערכו בקרב המשתתפים במחקר, במהלך שש שנים, נאספו נתונים על השמנת יתר, על היקף המותניים, על הרגלי אכילה ושינה, על צריכת אלכוהול, על עישון ועל נטילת תרופות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים סיווגו את המשתתפים על פי קצב האכילה שלהם: מהיר, נורמלי או איטי, בהתבסס על דיווחים שהמשתתפים סיפקו.

לאחר שקלול המשתנים האחרים, גילו החוקרים, כי בהשוואה לאוכלים באיטיות, מי שאכלו במהירות נורמלית היו בסיכון גבוה ב-29 אחוז להשמנת יתר. המשתתפים שאכלו מהר היו סיכון גבוה ב-42 אחוז להשמנת יתר.

נמצא קשר בין שינה במהלך השעתיים שלאחר ארוחת הערב או אכילה של חטיפים לאחר ארוחת הערב לבין השמנה. אך הוויתור על ארוחת בוקר לא היווה גורם שמעלה את הסיכון להשמנה.



המחקר מצא קשר בין מהירות האכילה להשמנה, אך הקשר לא סיבתי. עם זאת, החוקרים מציעים כי מדובר בסיבה אפשרית להשמנה בקרב מי שאוכלים מהר. לדברי החוקרים, מי שאוכלים מהר לא ממתינים על מנת להבין שהם אכלו מספיק. זאת, בעוד שמי שאוכלים לאט יכולים להרגיש בשובע ולעצור את האכילה.

לחוקרים לא היו נתונים באשר לפעילות גופנית וצריכת אנרגיה, שיכלו לשנות את התוצאות. כמו כן, רק גברים ונשים יפניים נכללו במחקר, לכן יתכן ואין אפשרות ליישם את התוצאות על אוכלוסיות אחרת. בנוסף, המחקר היה תלוי בדיווחים עצמיים, שאינם תמיד אמינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE