הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסורים מדווחים על סיכול מתקפה של חיל האוויר הישראלי; כיפת ברזל יירטה רקטה מעל החרמון
המתיחות החלה לפני שעה קלה, אז דיווחו הסורים כי הצליחו לסכל מתקפה של חיל האוויר הישראלי. צה"ל אישר כי מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט מוצלח מעל אדמת סוריה

בעת שאלפי ישראלים מנצלים את השלגים ומבקרים בחרמון, גוברת המתיחות בגבול הצפוני של ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה היום (ראשון) שיגור שבוצע מאדמת סוריה אל צפון רמת הגולן. צה"ל מאשר כי מערכת ההגנה ביצעה יירוט מוצלח מעל אדמת סוריה. על פי הדיווח, מדובר בשיגור רקטה ארוכת טווח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגע היירוט מעל אתר החרמון (צילום מסך)

באותה שעה היו באתר החרמון יותר מ-5,000 מבקרים. רבים מהם שמעו ואף ראו את היירוט ממש מעל ראשיהם. למרות החששות והמתח, האתר הפופולרי ממשיך לפעול כרגיל בלי שינוי.

כשעה לפני כן דיווחה התקשורת הסורית על מתקפה של כלי טיס ישראלים. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה הצליחו לסכל את התקיפה הישראלית. "מערכות ההגנה האווירית פעלו ביעילות רבה", נמסר בכלי התקשורת הערביים. רשת הידיעות הרוסית ספוטניק בשפה הערבית דיווחה כי התקיפה נעשתה באזור קונייטרה והכפר ח'אדר.

התקשורת הסורית ציינה כי מערכות ההגנה האווירית הצליחו להשמיד את כל הטילים ששוגרו אל האתר.

ארגון סורי לזכויות אדם, גוף הפועל מלונדון ובין השער סוקר את המלחמה בסוריה, דיווח כי בעבר כבר בוצעו תקיפות נגד האתר שהותקף היום. על פי הדיווחים, לפני כשבועיים וחצי בוצעה במקום תקיפה נגד מחסני טילים. עוד עולה מהדיווחים כי מדובר במחסני טילים של ארגון הטרור חיזבאללה, שנלחם בסוריה לצד כוחות אסד, ומנסה בין השאר להתבסס ברמת הגולן הסורית, בגבול עם ישראל.

אם אכן מדובר בתקיפה ישראלית כפי שמדווח בתקשורת הסורית, הרי שמדובר בתקיפה הראשונה בסוריה מאז כניסתו לתפקיד של הרמטכ"ל החדש, רב אלוף אביב כוכבי.

בשבוע שעבר אישר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי ישראל תקפה בסוריה יומיים לפני כן. נתניהו אמר את הדברים הלא שגרתיים בפתח ישיבת הממשלה.

 

תיעוד היירוט מעל ראשי הגולשים בחרמון

"צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה", אמר נתניהו.

בניגוד לדיווחים על המתקפה האחרונה בסוריה, ולפיהם הסורים הצליחו ליירט את כל הטילים ולסכל את המתקפה, לפני כשבוע וחצי דווח כי מערכות ההגנה האווירית הצליחה ליירט רק כמה מהטילים, בעוד השאר הצליחו לפגוע במטרותיהם.

התקשורת הסורית דיווחה אז כי לקראת חצות הליל, מטוסי קרב של ישראל שהגיעו מכיוון הגליל תקפו יעדים באזור דמשק. "אמצעי ההגנה שלנו פעלו מיד והפילו את רוב הטילים". הסוכנות ציינה עוד כי בתקיפה נפגע אחד המחסנים בשדה התעופה של דמשק.

 

נתניהו הסיר את העמימות מאחורי התקיפות (צילום: Shutterstock)

נתניהו התייחס לתקיפה הישראלית במסגרת דברי הפרידה שלו מהרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. "פעלנו יחד נגד איומים לבצר את ביטחון ישראל. צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון. פעלנו בצורה מרשימה להתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמסגרת הזאת צה"ל תקף שם מאות פעמים. פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון ובלפרק את נשק המנהרות של החיזבאללה. פעלנו נגד מנהרות בחמאס ופעולות נגד טרור יחידים ביהודה ושומרון. פעולות גלויות וסמויות מהעין".

נתניהו התייחס בדבריו גם לחשיפת מנהרה בגבול הצפון. "שללנו את מנהרות החיזבאללה. גדי, זה סיום ראוי כרמטכ"ל. אני רוצה להודות לך. תודה גדי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE