הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תם עידן העמימות: צה"ל תקף בסוריה והודיע על כך בפומבי
מטוסי קרב של צה"ל נאלצו לפגוע בסוללות נ"מ סוריות, לאחר שלא שעו לאזהרות צה"ל. התקיפה - כתגובה לירי הטיל האיראני אתמול. "התקיפה לא אמורה להיות חשאית, אלא אמורה להרתיע"

"סוריה שילמה מחיר יקר לאחר שנוצלה על ידי האיראנים והסכימה לפעילותם בשטחה" - כך אמר היום (שני) דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס בתדרוך לכתבים. הוא אמר את הדברים בעקבות תקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר בשטח סוריה. התקשורת הרוסית דיווחה כי בתקיפה נהרגו ארבעה חיילים סורים ושישה אחרים נפצעו. ארגון סורי לזכויות אדם טוען כי 11 בני אדם נהרגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צה"ל הגיב לירי הטיל אתמול. מטוס קרב של חיל האוויר (צילום: Shutterstock)

צה"ל הודיע לאחר התקיפה כי היא כוונה למטרות צבאיות של כוחות איראניים שנמצאים בסוריה, ובהם אתרים לאחסון אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, אתר מודיעין ומחנה אימונים איראני. עוד נמסר כי המתקפה בוצעה "בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוון לפגוע בצפון רמת הגולן". דובר צה"ל הדגיש כי לא מדובר בעוד פעולה שגרתית: "זו תגובה לפעולה שבוצעה נגד מדינת ישראל - ירי של טיל איראני, ממשגר איראני ועל ידי כוח איראני, לוקח מספר חודשים לתכנן. לכן, התקיפה שלנו בסוריה הלילה אינה אמורה להיות חשאית, אלא להרתיע".

 

תיעוד התקיפה הלילה מהצד של חיל האוויר

תא"ל מנליס המשיך ואמר כי ישראל מזהירה באופן גלוי את הסורים לפני התקיפה ואף במהלכה כדי שלא יבצעו ירי נגד מטוסים. לדבריו, למרות האזהרה הישראלית, הסורים ביצעו ירי מסיבי, ולכן קיבלו טייסי חיל האוויר פקודה לתקוף מטרות הגנה אווירית של הסורים. לדבריו, התקיפה נעשתה גם בתיאום עם הרוסים.

"חלק מיעדי התשתית של קודס שאנחנו תוקפים, נמצאים בתוך מחנות של חטיבות סוריות, הם מסכנים את עצמם ומשלמים על כך מחיר יקר", אמר מנליס. הוא הוסיף כי התקיפה בוצעה במקומות שהובטח לישראל כי לא יהיו בהם כוחות איראניים.

 

"הסורים מסכנים את עצמם". תיעוד התקיפה כפי שנתפסה בצד הסורי

בעקבות התקיפה ובהתאם להערכת מצב שנעשתה בצה"ל, אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים.

תא"ל מנליס אמר כי האיראנים נמצאים במצוקה בסוריה, ולא הגיעו להישגים להם קיוו. "מה שראינו הלילה זה את המצוקה האיראנית על רקע זה שהם לא נמצאים היכן שהם רוצים. לכן הם ניסו להכין פעולה שתרתיע את ישראל מלהמשיך לפעול נגד ההתבססות שלהם, בניסיון שאנו נחשוב פעמיים לפני פעולה נגדם. אבל המדיניות שלנו נגד ההתבססות האיראנית בסוריה לא השתנתה. הם ב-30 אחוזים פחות ממה שהם תכננו להיות. הם רצו למשל שיהיה בסיס ימי איראני ואין. אין גם בסיס אווירי איראני".

 

מפת התקיפות שפרסם דובר צה"ל

"זו הייתה הפעם השלישית שאיראן תקפה אותנו מסוריה בשנה האחרונה, מה שמוכיח את ניסיון ההתבססות הצבאית שלה בסוריה. ההכנה לפעולת הירי שלהם אתמול לעבר החרמון לקחה זמן של אישורים והבאת אמצעי הלחימה ונמשכה חודשים. הצד השני, דובר ערבית ושאינו דובר ערבית, עושה אאוטינג לכל פעולה ואומר את הפרטים עליה כך שיש כאן שינוי".

 

יעדי התקיפה (צילום: דובר צה"ל)

 

יעדי התקיפה (צילום: דובר צה"ל)

חבר הקבינט השר יובל שטייניץ אמר הבוקר כי אם נשיא סוריה אסד מאפשר לאיראן לתקוף את ישראל מסוריה, "הוא והשלטון שלו בסכנה". הוא שלח גם אזהרה לכיוונו של אסד, ואמר כי אם הפעילות הזו תימשך, הנשיא הסורי לא יוכל "לשבת בשקט בארמון".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE