הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך טעות קטנה של משרד הרישוי מנעה מבעל מרצדס למכור את הרכב במחיר מחירון
סניף של משרד רישוי בקליפורניה עשה טעות קטנה שעלתה לבעל רכב יוקרה הרבה זמן - וכמעט גם הרבה כסף. בסופו של דבר, בזכות התערבות של התקשורת, העניין נפתר

טום מהוני רכש מכונית מרצדס 2014 מחברו לפני כשנתיים. הוא שינה את הבעלות במשרד הרישוי בסאוסליטו, קליפורניה, וציין שהמכונית היוקרתית עברה 25 אלף מייל עד כה. סך הכל הליך די רגיל, אך שעבור מהוני - כאן התחיל הסיוט, בלי שהוא ידע על כך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעל הרכב כמעט מכר את הרכב שלו במחיר של השוק השחור בגלל טעות קטנה (אילוסטרציה: Shutterstock)

"מסתבר שהפקיד במשרד הרישוי סימן את החלק הלא נכון בטופס", אמר מהוני, והוסיף כי במקום לדווח על המרחק שהמכונית עברה, הפקיד סימן סעיף שקובע כי קריאת מד המיילים "אינו אקטואלי".

"זה אומר שהמכונית שלך שוחזרה", אומר מהוני, "כאילו שהיא הייתה הרוסה לחלוטין, ושנעשה לה נזק רציני". הסימון הזה נעשה עבור רכבים שנסחפו בשטפונות, נגנבו או שמישהו ניסה לזייף את מד המרחק בהן.

ברגע שהתיבה הזו סומנה, הטעות הזו הלכה עם מהוני לכל מקום, אך הוא גילה על כך רק כאשר ניסה למכור את המכונית לסוכן של מרצדס.

"הסוכנים לא רצו שום קשר למכונית בגלל שהיא מכונית משוחזרת", ציין מהוני. דוח ה-CarFax מציין כי המכונית עברה חידוש וקריאת מד המרחק אינה נכונה.

מהוני התלונן בפני משרד הרישוי, שתיקן את הטעות עם CarFax. מצד שני, הכותרת בטפסי הרכב לא תוקנה. "עדיין יש סימן שחור בנוגע למכונית", התלונן מהוני, "וזה כבר היה ממש מפתיע!".

מסתבר שהתיקון של משרד הרישוי לא הגיע לרשויות הפדרליות. המערכת הלאומית לרישום כלי רכב ממונעים הוא מאגר מידע שמכיל את ההיסטוריה של כל כלי הרכב, ושם הרכב עדיין רשום כאילו נעשה שינוי במד המרחק.

מהוני נאלץ להגיע שוב למשרד הרישוי בדרישה שיתקנו את הטעות שהם עשו במסד הנתונים. עם זאת, לפקיד שעמד מולו הפעם לא היה מושג מהו אותו מאגר לאומי לרישום כלי רכב. מהוני ציין כי המפקח במקום הגיע ואמר כי מדובר "בחברה פרטית" וכי למשרד הרישוי אין שליטה במה שחברות פרטיות רושמות במאגר המידע שלהם.

אז בינתיים, מהוני נתקע עם מכונית יוקרתית שהוא לא יכול למכור.

 

חשוב לשים לב לכל סעיף. משרד הרישוי (צילום: Shutterstock)

"לא היו לי אפשרויות בכלל", אמר בעל הרכב המותש, "הסוחר לא רצה אותו, והייתי חייב למצוא מישהו שיהיה מוכן לרכוש אותו, אבל במחיר הרבה יותר נמוך בשל הסימן השחור שבמסמכי הרכב".

לדבריו, הוא היה חייב למכור את הרכב בהקדם כדי שיוכל לשלם הלוואה, זאת במטרה לעמוד בדרישות למשכנתא.

אז הוא ניסה להתקשר למספר טלפון שקיבל במשרד הרישוי לבירורים. "התקשרתי למספר, והוא רק צלצל וצלצל", אמר מהוני. "ניסיתי במשך שבועות. אפילו אי אפשר להשאיר הודעה קולית. אין שום דרך שבה האדם הממוצע יצליח לתקן טעויות במשרד הרישוי".

למזלו של מהוני, הוא פנה לכלי התקשורת המקומיים שיצרו קשר עם משרד הרישוי. הסניף המקומי של משרד הרישוי עדיין טען שהוא לא יכול לשנות את הרישום במאגר, אך שיחת טלפון למטה משרד הרישוי הוביל לתיקון הטעות האומללה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE