הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קמלה האריס הודיעה שתתמודד לנשיאות; מנסה למתג את עצמה כמרטין לותר קינג של ימינו
התובעת הכללית לשעבר של קליפורניה הורידה את הכפפות והצטרפה למאבק הצפוף ממילא על המועמדות של המחנה הדמוקרטי לבית הלבן בשנה הבאה. צפויה לעמוד תחת ביקורת על תקופת כהונתה כתובעת

קמלה האריס, התובעת הראשית לשעבר של קליפורניה וסנטורית בתקופת כהונתה הראשונה, הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להתמודד במירוץ לנשיאות בשנה הבאה מטעם המפלגה הדמוקרטית. האריס, בת להורים מהגרים שגדלה באוקלנד, היא בין הראשונים במחנה הדמוקרטי להודיע על הצטרפות למירוץ. היא אמרה את הדברים במהלך ראיון לתכנית "Good Morning America" ברשת ABC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רואה עצמה כממשיכת המאבק של מרטין לותר קינג. קמלה האריס (צילום: Shutterstock)

"אני רצה לתפקיד נשיאת ארצות הברית", אמרה, "ואני מאוד מתרגשת בגלל זה".

האריס, בת 54 מתארת את עצמה כלוחמת למען צדק, הגינות ושיוויון בסרטון שפורסם על ידי הקמפיין שלה. "מדובר בערכים שאנחנו, כאמריקנים, מעריכים, והם כולם בסיכון עכשיו", אמרה האריס בסרטון, "העתיד של המדינה שלנו תלוי בך ובמיליוני אחרים שיצאו להילחם למען הערכים האמריקניים".

האריס השיקה את קמפיין הבחירות שלה בזמן שידורי אירועי יום ההולדת התשעים של מרטין לותר קינג ג'וניור. תזמון ההדעה שולח מסר ברור: קמלה, שהוריה לקחו אותה ואת אחותה מאיה בעגלה להפגנות שבראשן עמד המהפכן החברתי, רואה עצמה כמנהיגה נוספת במאבק.

היא מתכננת להשיק את הקמפיין באופן רשמי באוקלנד, מקום הולדתה, ב-27 לחודש. המטה יהיה בבולטימור, עם משרד משני באוקלנד עצמה.

הבוקר הצטרפה האריס למה שנראה כמו מירוץ צפוף מאוד לראשות המפלגה הדמוקרטית ולמועמדות לנשיאות. בשלב המוקדם הזה עדיין אין מועמד מבטיח, והאריס תיאלץ להתמודד מול כמה מעמיתיה.

הסנטורית אליזבת וורן ממצ'וסטס וכירסטן ג'יליברנד מניו יורק כבר הודיעו רשמית על התמודדותן. הסנטורים קורי בוקר מניו ג'רזי, שרוד בראון מאוהיו ואיימי קלובוצ'ר ממינסוטה גם שוקלים להצטרף.

במידה ובוקר יצטרף למירוץ, הוא והאריס צפויים להתחרות ראש בראש על קולות הבוחרים השחורים.

 

תנסה להרוויח את קולות הבוחרים השחורים. קמלה האריס (צילום: Shutterstocl)

הסנטור ברני סנדרס מוורמונט, שנכשל בהתמודדות על הבית הלבן בשנת 2016, שוקל גם הוא להצטרף למירוץ. סנטורים אחרים כבר הודיעו כי בכוונתם להתמודד לנשיאות ובהם הסנטור לשעבר ממרילנד, ג'ון דלייני, וג'וליאנו קסטרו, שר הבינוי תחת ברק אובמה.

האריס הודיעה על ההצטרפות למירוץ בזמן שהיא עורכת סיבוב לקידום הדוח האחרון שפרסמה, "האמת שאנחנו מחזיקים", שנראה כבסיס לקמפיין. היא כבר מתכננת את את הביקור שלה במדינה שעורכת בחירות בשלב מוקדם כמועמדת רשמית. ביום שישי, האריס תבקר בקרולינה הדרומית ותשתתף ב-Pink Ice Gala בקולומביה, שמארח הכומר של אחוות סטודנטים שבה הייתה האריס חברה במהלך לימודיה באוניברסיטת הרווארד.

אחווה, שהוקמה לפני יותר ממאה שינה, נחשבת לעמוד תווך של הקהילה האפרו-אמריקנית. המדינה צפויה לתפוס חלק נכבד מקמפיין הבחירות של האריס משום שבה המצביעים השחורים הם רוב האלקטורט הדמוקרטי.

צוות הקמפיין של האריס כבר מתחיל לתפוס צורה והוא כולל כמה בכירים לשעבר בעולם הפוליטי של המפלגה הדמוקרטית.

לפני שניצחה בבחירות לסנאט, האריס בנתה קריירה בגופי אכיפת החוק, וכיהנה כתובעת מחוזית בסן פרנסיסקו לפני שנבחרה לתובעת הכללית.

היא צפויה לעמוד בפני שאלות קשות על עברה כתובעת, בייחוד לאור העובדה שבמהלך כהונתה בתפקיד, תנועת Black Lives Matter התעוררה במדינה וקראה לערוך רפורמה במסגרת הצדק הפלילי. לאחרונה היא מצאה את עצמה תחת ביקורת שלילית במסגרת טור דעה בניו יורק טיימס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE