הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עורך דינו של האמריקני החשוד בריגול במוסקבה: "נשא מסמכים מסווגים"
היום ידון בית המשפט בעניינו של פול וילן, נחת לשעבר שנעצר במוסקבה בסוף החודש שעבר. עורך דינו ציין שאינו יודע כיצד הגיעו לידיו אותם מסמכים. עונש המאסר על ריגול עשוי להגיע לעשרים שנה

האזרח האמריקני שעצור ברוסיה בחשד לריגול החזיק בחומר מסווג בעת שנעצר. כך אמר היום (שלישי) עורך דינו של פול ווילן, שנעצר בחדרו בבית מלון במוסקבה בסוף דצמבר. היום ייערך שימוע לחשוד בריגול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החזיק ברשותו מסמכים מסווגים בעת שנעצר. פול וילן (צילום: באדיבות המשפחה)

עורך הדין ולדימיר זרבנקוב ציין עוד כי מדובר בחומר מסווג של הרוסים, וכי הוא אינו יודע כיצד הגיעו אותם מסמכים לידיו של וילן. הנחת לשעבר עשוי למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך עשרים שנה במידה ויורשע בריגול.

משפחתו טוענת כי הוא נסע לרוסיה כדי להיות נוכח בחתונה אליה הוזמן. "אנחנו מאוד דואגים לשלומו, הוא בסך הכל רצה לבלות בחתונה. אנחנו סומכים על הרשויות הרוסיות שיכבדו את זכויותיו", אמר דיויד וילן, אחיו של פול. עוד סיפר כי "העובדה שאנחנו יודעים שהוא לא מת מרגיעה אותנו. בהתחלה לא הצלחנו ליצור איתו קשר ודאגנו. אנחנו עדיין דואגים, אבל לפחות הוא בחיים".

וילן נולד בקנדה להורים בריטים, אך כיום גר במישיגן לאחר שהשלים שירות בחיל הנחתים. במשך השירות, הוא נשלח מספר פעמים למשימות מיוחדות בעיראק, כך על פי אחיו. מהמשפחה נמסר כי הם נמצאים בקשר עם חברי קונגרס, עם השגרירות האמריקאית במוסקבה ועם משרד החוץ בוושינגטון.

לאחרונה, הוגשו כמה כתבי אישום נגד אזרחים וחברות רוסים, ובהן מריה בוטינה המואשמת שניסתה להסתנן אל חוגים פוליטים שמרניים. הרשויות ברוסיה מתייחסות אל בוטינה כאל קורבן, ויש הטוענים שמעצרו של וילן מהווה נקמה על כך.

יום לפני שהרוסים פרסמו כי עצרו את וילן, שלח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכתב למקבילו האמריקני דונלד טראמפ לכבוד חג המולד. הוא כתב לנשיא האמריקני כי רוסיה מוכנה לשבת לשולחן הדיונים על "מגוון רחב של נושאים". זאת, לאחר כמה ניסיונות כושלים לערוך פסגה חדשה בין הצדדים.

 

"רוסיה מוכנה לדון בנושאים רבים". נשיא רוסיה ולדימין פוטין (צילום: Shutterstock)

"הנשיא פוטין הדגיש כי יחסי ארצות הברית - רוסיה הם הגורם החשוב ביותר בשמירה על היציבות האסטרטגית והביטחון העולמי", נכתב בהודעה של הקרמלין. "הוא אישר כי רוסיה פתוחה לדיונים עם ארצות הברית על מגוון רחב של נושאים".

לאחר מעצרו של וילן, משרד החוץ האמריקאי פרסם הודעה ובה נאמר כי "אנו מודעים למעצרו של אזרח אמריקאי על ידי הרשויות הרוסיות. קיבלנו הודעה רשמית ממשרד החוץ הרוסי. על פי אמנת וינה בדבר יחסים דיפלומטיים, על רוסיה לאפשר לעצור להיפגש עם נציגי השגרירות. העברנו את בקשה זו לגורמים הרלוונטים, ואנו מצפים מהממשל הרוסי לאפשר ביקור זה", כלשון ההודעה.

בסוף נובמבר, ביטל הנשיא טראמפ תכניות להיפגש עם פוטין בשולי ועידת G20 בבואנוס איירס, בשל אירוע בו פתחו כוחות רוסיים באש על הצי האוקראיני - ולקחו אותם בשבי.

השניים לא הצליחו גם לקיים פגישה מעמיקה בשולי טקס סיום מלחמת העולם בפריז. למעשה, השניים נפגשו לאחרונה רק בחודש יולי האחרון בהלסינקי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE