הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מכריז על מותו של מוסד התדרוך היומי לתקשורת
"אמרתי לשרה האקבי לא לטרוח עם התדרוכים לתקשורת. מתנהגים אליה מאד בגסות", צייץ הנשיא, וסימן עוד ציון דרך במלחמתו בתקשורת, אותה כינה בפעם המי-יודע-כמה "פייק ניוז"

הנשיא דונלד טראמפ בישר היום לאומה כי הורה לדוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, "לא לטרוח" עם תדרוכים יומיים לתקשורת כנהוג זה עשרות שנים, והטיל את האשמה על התמעטותם הדרמטית תחת ממשלו על התקשורת עצמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הידיעות יוצאות בכל מקרה". דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, ברגע של תהייה למה היא צריכה את זה (צילום: AP)

 

"והסיבה ששרה סאנדרס לא הולכת יותר ל'פודיום' הוא שהתקשורת מסקרת אותה בצורה כה גסת רוח ולא מדויקת, במיוחד חברים מסוימים בתקשורת. אמרתי לה לא לטרוח, הידיעות יוצאות בכל מקרה, רובם לעולם לא יסקרו אותנו בצורה הוגנת, ולכן המונח פייק ניוז!" צייץ הנשיא.

תחת ממשל טראמפ הפכו תדרוכי עיתונות, שפעם היו אירוע כמעט יומי ומקודש בבית הלבן, מתאפיינים בחילופי דברים לעומתיים ופחות שאלות, שכן סאנדרס מסרבת לענות לשאלות ומדקלמת מסרים ללא קשר למה שנשאלה, או מוסרת מידע שמתגלה כלא מדויק עד מהרה. במהלך תדרוך בחודש נובמבר קרא העיתונאי אנדרו פיינברג מהאתר "ברקפסט מדיה" לעבר סאנדרס "תעשי את העבודה שלך!"

במקום זאת פונים סאנדרס וטראמפ לסבבי שו"ת פחות פורמליים באזורים שונים של הבית הלבן ועל גבי מארין 1, מסוקו של הנשיא. וגם בחילופי הדברים האלה מרבה הנשיא להביע עוינות כלפי התקשורת. בנובמבר נרשמה תקרית דרמטית במיוחד של נזיפות ועלבונות.

 

אקוסטה והמתמחה. שיא דרמטי לכהונה רצופת עוינות לתקשורת (צילום: NBC)

 

הנשיא הלך והתרגז באותו יום על ג'ים אקוסטה מרשת CNN בשל שאלותיו בנוגע לחשיפה חדשה דאז בעניין חקירתו של התובע המיוחד, ותקף את כתב הבית הלבן של רשת החדשות המובילה לאחר שקטע את הנשיא והתעקש להציג את שאלתו.

"אתה אדם גס רוח מאד", אמר טראמפ לאקוסטה באותו מעד. "הדרך שבה אתה מתנהג לשרה האקבי היא איומה. הדרך שבה אתה מתנהג לאנשים אחרים היא איומה. אתה לא צריך להתנהג לאנשים בצורה כזו". לאחר מכן ניסו בבית הלבן להפיץ גרסה כאילו באותו מעמד "תקף" אקוסטה את המתמחה בבית הלבן שניסתה לקחת מידיו את המיקרופון, אולם התברר שהבית הלבן מפיץ סרטון וידאו שמהירותו הואצה במידה קלה בכדי לשוות לתנועת ידו של אקוסטה - שמשך את המיקרופון לעבר גופו - אשליה אופטית של תנועת דחיפה התקפית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE