הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: שנת 2018 הייתה השנה הבטוחה ביותר בתחבורה הציבורית
נתונים שפרסמה משטרת ה-MTA מגלים ירידה משמעותית בפשיעה באזורים שבאחריותה. בין השאר, בתחנת פן לא דווח על אף מעשה שוד במהלך כל השנה

משטרת ה-MTA בניו יורק הודיע כי השנה שעברה הייתה הבטוחה ביותר במערכת התחבורה העירונית. הנתונים מלמדים כי ב-2018 לא דווח על מעשי שוד בחלקים של תחנת פן בהם מסיירים השוטרים. כך הודיעה אמש (שלישי) המשטרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרגשתם בטוחים יותר ברכבת? הסאבווי של ניו יורק (צילום: Shutterstock)

"הירידה הדרמטית בשטחי ה-MTA מהווה עדות ליכולות, לנכונות ולמקצועיות של השוטרים שלנו", אמר מפקד המשטרה אוון מונגן, מפקד המחלקה שאחראית על הסיורים לאורך קווי הרכבת באזור לונג איילנד, ב-Metro-North ובסטייטן איילנד.

שיעורי הפשיעה ירדו מרמה של 271 עבירות בשנת 2017, ל-237 בלבד בשנה שעברה. מדובר בירידה של 13 אחוזים, ובמשטרה טוענים כי מדובר בנתוני הפשיעה הנמוכים ביותר מאז הקמת משטרת ה-MTA בשנת 1998.

משטרת ה-MTA חולקת את האחריות הביטחונית תחנת פן יחד עם משטרת אמטראק, שלא פרסמה נתונים חדשים על הפשעים בשטחה.

נוסעי הרכבות והתחבורה הציבורית שמחים לנוכח הפעילות המשטרתית. "אני מרגיש בטוח ב-LIRR, בייחוד לעומת מה שהיה לפני עשרים או שלושים שנה, כאשר הכל היה מלוכלך וכל הקירות היו מכוסים בגרפיטי", אמר פטריק ריינולדס, שנוסע בתחבורה הציבורית מאז שנות התשעים. "אני שמח על כך, זה חשוב לאיכות החיים".

גם נוסעים אחרים שמחו על הידיעה, אלא שכמה מהם הרימו גבה בחשדנות. "בכל יום עוברים בתחנת פן המוני אנשים, ואין שוד אחד?", שאלה נעמי ג'ונס, תושבת קווינס. "זה נהדר. אני בהלם, אבל אלה חדשות מעולות. זה גורם לי להרגיש הרבה יותר בטוח".

מנתוני משטרת ה-MTA כי במהלך השנה האחרונה הייתה ירידה של 41 אחוזים במעשי השוד, ירידה של 22 אחוזים במעשי הגניבה הקטנים וירידה של תשעה אחוזים במעשי הגניבה המשמעותיים יותר.

המשטרה ציינה כי חלק מההצלחה במיגור הפשיעה נעשה הודות לשיתופי פעולה חיוביים עם גורמי אכיפת חוק אחרים, תגבור השוטרים והנראות שלהם והטיפול הרציני בפשיעה לא אלימה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE