הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מורחק לספסל: טראמפ ומקורביו שוקלים להרחיק את ג'וליאני מראיונות טלויזיוניים
גורמים בבית הלבן, כולל טראמפ, מאוכזבים מהתבטאויותי האחרונות של עורך הדין. הנשיא חושב שג'וליאני "שינה את הכותרות לרעה" באחד הראיונות האחרונים שהעניק. בינתיים, אף אחד לא מעז להמליץ על פיטוריו של ג'וליאני

ההתבטאויות האחרונות של רודי ג'וליאני, ראש צוות ההגנה של הנשיא דונלד טראמפ, הרגיז את הנשיא וכמה ממקורביו, וייתכן שהוא יורחק מראיונות בטלויזיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ומקורביו מאוכזבים ממנו. רודי ג'וליאני (צילום: CNN)

שלושה גורמים בכירים רפובליקניים בבית הלבן סיפרו לסוכנות הידיעות AP כי הנשיא טראמפ מתוסכל מג'וליאני. לדבריהם, טראמפ אמר ליועציו כי לדעתו ג'וליאני הצליח להרוס משהו שדווקא הנשיא ראה בו משהו חיובי: ההתבטאות החריגה של התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע לכתבה בבאזפיד ולפיה טראמפ הורה לעורך דינו לשעבר, מייקל כהן, לשקר בעדותו בקונגרס.

הנשיא אמר למקורביו כי ג'וליאני "שינה את הכותרות" לרעה, והוא אף העלה את האפשרות שעורך הדין יתרחק ממצלמות הטלויזיה, לפחות לזמן מה.

כמה ממקורביו של הנשיא חשים גם הם תסכול רב בעקבות ההופעות הטלוויזיוניות של ג'וליאני. כמה מהחברים ברשת היועצים של טראמפ, עמם הוא מתייעץ בתדירות גבוהה, הפצירו בנשיא להרחיק את ג'וליאני מהמסכים. עם זאת, רוב המקורבים נמנעו מלהציע את פיטוריו של ג'וליאני.

טראמפ מצדו לא הראה כוונה לפטר את ראש צוות ההגנה שלו.

בשנה האחרונה שימש ג'וליאני כמעין מסך עשן עבור הנשיא, והוא כמעט ולא סירב לראיונות טלוויזיוניים או לשיחות עם כתבים. למעשה, רבים תופסים אותו יותר כדוברו של הנשיא מאשר עורך דינו, ולעתים רבות הוא מתח ביקורת חריפה נגד החקירה שמנהל מולר בנוגע למעורבות האפשרית של קמפיין טראמפ עם הרוסים.

 

בינתיים הנשיא טראמפ לא מתכוון לפטר את עורך דינו (צילום: Shutterstock)

עם זאת, התבטאויות תקשורתיות שונות שנעשו לאחרונה עוררו דאגה בקרב מקורביו של הנשיא, שחוששים שהראיונות שהעניק ג'וליאני עשויות לפגוע בהגנה המשפטית של הנשיא.

לפני כשבוע אמר ג'וליאני כי ייתכן שהיה שיתוף פעולה בין הקמפיין הנשיאותי של טראמפ לבכירים רוסים. הוא הוסיף כי גם במידה ולא היה שיתוף פעולה כזה, טראמפ לא עשה זאת. "מעולם לא אמרתי שלא היה שיתוף פעולה בין הקמפיין, או אנשים בקמפיין", אמר ראש עיריית ניו יורק לשעבר בראיון לכריס קואומו ברשת CNN.

ג'וליאני הוסיף כי טראמפ עצמו מעולם לא טען שלא היה שיתוף פעולה כלל, רק שהוא עצמו לא סייע למאמצים הרוסיים להתערב בבחירות. "אתה מעוות את העמדה שלי", תקף ג'וליאני את קואומו, לאחר שזה הוכיח בציטוטי עבר שאמירתו של אורחו אינה מדויקת. "מעולם לא אמרתי שלא היה שיתוף פעולה מצד הקמפיין, או מצד אנשים בקמפיים".

לאחר מכן עבר ג'וליאני להדגיש את הנקודה שלו בנוגע לנשיא: "אין שבב ראיה שנשיא ארה"ב ביצע את הפשע היחיד שאפשר לבצע כאן: לקשור קשר עם הרוסים לפרוץ לועדה הדמוקרטית הלאומית".

ההצהרה האחרונה של ג'וליאני היא רק הפיתול האחרון בשרשרת גרסאות משתנות שימיה פחות או יותר כימי נשיאותו של טראמפ, בנושאים מקטן לגדול. בקטגוריית הקטן יש כדוגמא את סיפור התשלום לסטורמי דניאלס: תחילה טען הנשיא שלא ידע עלין, לאחר מכן הצהיר ג'וליאני שהנשיא החזיר למייקל כהן את הכסף עליו. הנשיא מיהר להצהיר שהתשלום לא היה קשור לקמפיין. בית המשפט חשב אחרת וקיבל את הודאתו של מייקל כהן בעבירות מימון בחירות בהקשר לתשלום, אבל אז התעקש ג'וליאני שהתשלום לדניאלס "אינו יכול להיות" מנוגד לחוק.

 

ג'וליאני נתפס כדובר של טראמפ, ומותח ביקורת נגד החקירה המיוחדת. התובע רוברט מולר (צילום: AP)

בנושא הגדול, של שיתוף פעולה עם רוסיה, מסלול הגרסאות היה דומה באופיו: תחילה הכחיש טראמפ כל קשר בין הקמפיין שלו לרוסיה. לאחר שדווח כי בנו דונלד ג'וניור וחתנו ג'ארד קושנר היו מעורבים בארגון פגישה עם עורכת דין המקושרת לקרמלין במגדל טראמפ בניו יורק, טענו הנשיא ובנו כי הפגישה עסקה בחוקי אימוץ.

כשדווח שלמעשה הפגישה אורגנה תחת הכותרת "לכלוך על הילארי קלינטון" וזה גם מה שנדון בה, היתה הטענה ש"כל קמפיין היה מסכים לפגישה כזו" (דבר שאינו נכון. יש תקדימים לא מעטים של קמפיינים בעבר שהוצע להם מידע שמקורו מפוקפק. פעם אחר פעם בחרו מועמדים משתי המפלגות להגיש את המידע וכל מידע באשר למי שמסר אותו ל-FBI, גם בלי מעורבות של מדינה זרה). בסופו של דבר החל ג'וליאני לטעון ש"אם היה שיתוף פעולה, זו לא עבירה על החוק" וכעת, כאמור, הוא מודה ש"ייתכן" שהיה שיתוף פעולה בין הקמפיין ואישים בכירים בו לממשלת רוסיה, במטרה להשפיע על הבחירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE