הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נלחמים בביקורת: אלה הסכומים שהוציאו גוגל ופייסבוק על לובי בשנה שעברה
שתי חברות הענק הוציאו סכומי שיא כדי לנסות ולשכנע את הרגולטורים ואת המחוקקים שלא להגביל את צעדיהם - דבר שמעורר חשש בקרב המשקיעים

חברת גוגל הודיעה אתמול, במסגרת הדוח הרבעוני שהגישה, כי היא הוציאה יותר מעשרים מיליון דולר במהלך שנת 2018 על לובי בממשלה. זאת, בשל המאבק של החברה מול דרישות רגולטוריות שונות וביקורת ציבורית רחבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שבר את שיא ההוצאות על לובי. מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי

גוגל שילמה 21.2 מיליון דולר בשנה החולפת. מדובר בסכום הגבוה ביותר ביותר שהוציאה החברה על שדלנות, ושברה את השיא של עצמה שנקבע בשנת 2012, אז הוציאה החברה 18.22 מיליון דולר. בשנת 2017, רק לשם השוואה, הוציאה גוגל קצת יותר מ-18 מיליון דולר.

אבל גוגל לא היחידה. גם חברת פייסבוק חשפה כמה היא הוציאה על לובי במסדרונות הממשלה. החברה שילמה 12.62 מיליון דולר לשדלנות. גם עבורה מדובר בשיא ששבר את הסכום הגבוה הקודם - 11.51 מיליון לפני שנה.

הרגולטורים האמריקניים, כמו גם המחוקקים עצמם, מנסים להציב חוקי פרטיות והגבלים עסקיים עבור חברות אינטרנט גדולות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון.

 

צוקרברג בעדותו בפני הסנאט

דרישות הרגולציה בארצות הברית, באירופה ובאסיה נמצאות בראש טבלת החששות של המשקיעים בחברות הענק האלה.

חברת מיקרוסופט הוציאה בשנה שעברה פחות מעשרה מיליון דולר על לובי. בשנת 2013 היא הוציאה בערך מיליון דולר יותר מאשר השנה החולפת.

אחריה ניצבת חברת אפל, עם הוצאה של 6.62 מיליון דולר על לובי. בשנת 2017 הוציאה החברה סכום שיא של 7.15 מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE